Den kongelige salonvogn (Generelt)
Den kongelige salonvogn S 001 og WRm 603 samt en rød ME i hver ende af toget er set ved Dybbølsbro her kl. 10.00. På vej ud mod Vigerslev.
Nogle der ved, hvor den skal hen?
Den kongelige salonvogn S 001 og WRm 603 samt en rød ME i hver ende af toget er set ved Dybbølsbro her kl. 10.00. På vej ud mod Vigerslev.
Nogle der ved, hvor den skal hen?
Den kongelige salonvogn S 001 og WRm 603 samt en rød ME i hver ende af toget er set ved Dybbølsbro her kl. 10.00. På vej ud mod Vigerslev.
Nogle der ved, hvor den skal hen?
Der gættes på Silkeborg.
Her er toget i Odense kl. 11.45.
Der gættes på Silkeborg.
Man kunne jo gætte på: http://kongehuset.dk/menu/kalender?person=33&date=2017-11-25
Jan
Er Skanderborg - Silkeborg - Herning banen blevet udrustet til at kunne klare 2xME og et par vogne? - det vil være et relativt stort tog man kan se passere stationer som Alken og Laven og Svejbæk på vejen.
--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf
er der nogen som ved hvornår de køre retur til København
Er Skanderborg - Silkeborg - Herning banen blevet udrustet til at kunne klare 2xME og et par vogne? - det vil være et relativt stort tog man kan se passere stationer som Alken og Laven og Svejbæk på vejen.
Hvorfor skulle 2 ME og 2 vogne (længde 95 meter) være et problem ?
Der har da kørt godstog, der er meget længere tidligere. Se f.eks: http://www.jernbanebilleder.dk/billeder/vis_billede.php?ID=103
Hvornår er salonvognene fra? 1930'erne?
Hvornår er salonvognene fra? 1930'erne?
De er bygget af Linke-Hoffmann-Busch GmbH (nu Alstom) i Salzgitter i 1987, og den ene er ombygget til salonvogn i 2001 mens den anden blev ombygget i 2006 til ledsagervogn.
--
Mvh Anders
Tjah, det var da at skyde ved siden af.
Tak for grundigt svar.
Vognenes data m.v. her: DSB S 1 og DSB WRm 603.
V.h.
Niels
Tjah, det var da at skyde ved siden af.
Tak for grundigt svar.
Den gamle salonvogn der var i drift frem til 2001 var dog fra 1937: http://www.jernbanen.dk/dsb_pvogn.php?Aar=1941&litra=S&typenr=1
--
Mvh Anders
Hvornår køre toget igen køre det op på perronen eller?
--
med venlig hilsen
Oliver Lund Christiansen
Et par billeder fra Silkeborg
Se flere her:
https://www.simontog.dk/me-1521-me-1514-kronprinsparret-silkeborg/
--
Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
https://www.simontog.dk
De passererede retur mod øst ca. Kl 3 i nat ved Aarup ad venstre spor Ejby-Aarup, da det arbejde jeg var ved, (udskiftning af 2 isoler ved AM 1577), spærrede højre spor Ejby-Aarup.
--
Reinholdt
Signalmontør
Hvornår køre toget igen køre det op på perronen eller?
Uha, forhåbentlig ikke da ...
/LH
Et par billeder fra Silkeborg
Se flere her:
https://www.simontog.dk/me-1521-me-1514-kronprinsparret-silkeborg/
God aften!
Jeg indrømmer blankt, at jeg er glødende republikaner, og at jeg derfor kan forekomme en smule forudindtaget ...
Men altså; jeg fatter ikke, at det skal være nødvendigt at "spilde" hele TO af det i forvejen hårdt plagede DSBs sparsomme trækkraftenheder på et slæbe de kongelige vogne fra hovedstaden til Silkeborg og tilbage, når der uden videre kan løbes om både i Skanderborg og i Silkeborg. Og hvis endelig den tætte trafik skulle vanskeliggøre omløb i Skanderborg i urimelig grad, kunne omløbet sagtens foretages i Århus i stedet, hvor det endda kunne ske i 400-sporene langt fra folkets nysgerrige blikke.
Nuvel, med to lokomotiver slipper den kongelige lokomotivfører for selv at skulle ned på jorden og koble fra og til, men mig bekendt findes der da lokomotivførere - selv ved DSB (jeg kender mindst et par stykker) - der endnu mestrer denne "kunst".
Men der er så meget, jeg ikke fatter, og det bliver ikke bedre med alderen
vh
LH
Men altså; jeg fatter ikke, at det skal være nødvendigt at "spilde" hele TO af det i forvejen hårdt plagede DSBs sparsomme trækkraftenheder på et slæbe de kongelige vogne fra hovedstaden til Silkeborg og tilbage, når der uden videre kan løbes om både i Skanderborg og i Silkeborg. Og hvis endelig den tætte trafik skulle vanskeliggøre omløb i Skanderborg i urimelig grad, kunne omløbet sagtens foretages i Århus i stedet, hvor det endda kunne ske i 400-sporene langt fra folkets nysgerrige blikke.
Nuvel, med to lokomotiver slipper den kongelige lokomotivfører for selv at skulle ned på jorden og koble fra og til, men mig bekendt findes der da lokomotivførere - selv ved DSB (jeg kender mindst et par stykker) - der endnu mestrer denne "kunst".
Der blev kørt via Herning (pga. sporarbejde Vejle-Hedensted); men det ændrer selvfølgelig intet ved dit argument.
Jan
Bemærk 2 stk lokoførere! Er set før!