En anden materieltransport (Generelt)
Hej
2 ME og en EA (med nedslåede pantografer ) passerede Brøndbyøster for 5 minutter siden. Er det det næste hold der skal males røde??
Hilsen
Niels
Hej
2 ME og en EA (med nedslåede pantografer ) passerede Brøndbyøster for 5 minutter siden. Er det det næste hold der skal males røde??
Hilsen
Niels
Ja de skal en tur til Aarhus :)
--
Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
https://www.simontog.dk
Hej,
Det var ME 1513 + ME 1531 + EA 3022, "Søren Frich", M 6649 til Århus.
Med venlig hilsen
Poul Henning Hansen
Kl. 1750 pass 2 ME og en EA Roskilde på vej mod København.
Desværre sad jeg i modkørende tog uden chance for at se numre. Dog var den forreste ME blå og resten rødt.
Kl. 1750 pass 2 ME og en EA Roskilde på vej mod København.
Desværre sad jeg i modkørende tog uden chance for at se numre. Dog var den forreste ME blå og resten rødt.
Nja, det er jo nok ikke dem jeg så på vej mod Aarhus i morges, ellers er leveringstiden for nymalede lokomotiver godt nok gået ned. Kunne du se om malingen var tør .
Niels
Kl. 1750 pass 2 ME og en EA Roskilde på vej mod København.
Desværre sad jeg i modkørende tog uden chance for at se numre. Dog var den forreste ME blå og resten rødt.
Det var ME 1514 og EA 3010 som havde fået tur i malerværkstedet.
Her et billede fra Kongsvang, Aarhus, og flere kan se her:
https://www.simontog.dk/me-1513-meea-tilfra-maler-aarhus/
--
Mvh
Simon Mosbjerg Mørch
https://www.simontog.dk
Det var ME 1514 og EA 3010 som havde fået tur i malerværkstedet.
Ja - og jeg var heldig, da jeg cyklede forbi værkstedet i Sonnesgade. Lokoføreren sad og var klar til afgang, så jeg måtte være hurtig, og derfor er billederne af middelmådig kvalitet, samtidig med, at de er taget med mobiltelefonen og delvist i modlys.
Men det var bestemt et par flotte maskiner, som ME 1513 trak afsted med.
EA 3010 nymalet i Aarhus 20171008
ME 1514 nymalet i Aarhus 20171008
Venlig hilsen
Niels H
--
Niels
ME 1513 + ME 1531 + EA 3022 på vej til Århus.
Ved Enghavevej / Sydhavn St. 08/10 2017 kl. 9.51.
Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor kan de lokomotiver (ME), der skal males, ikke køre selv??
- evt.. trække en EA??
Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor kan de lokomotiver (ME), der skal males, ikke køre selv??
- evt.. trække en EA??
Sidst ME blev omlakeret for en del år siden var der problemer med efterfølgende fejl fordi der var trængt lak ind i maskineriet. Det har de vel villet undgå denne gang, så derfor er alle luftindtag etc blevet forsvarligt afdækket denne gang?
Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor kan de lokomotiver (ME), der skal males, ikke køre selv??
- evt.. trække en EA??
Du sparer 2 lokoførere?
--
Venligst
Michael Deichmann
Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor kan de lokomotiver (ME), der skal males, ikke køre selv??
- evt.. trække en EA??
Sidst ME blev omlakeret for en del år siden var der problemer med efterfølgende fejl fordi der var trængt lak ind i maskineriet. Det har de vel villet undgå denne gang, så derfor er alle luftindtag etc blevet forsvarligt afdækket denne gang?
ME 1514 har holdt stille i 4½ måned i Århus, så der er vel ikke noget underligt i, at den lige skal omkring værkstedet og have et eftersyn?!
Jan
Du sparer 2 lokoførere?
- nej det er ikke helt rigtigt - du sparer allerhøjst én, nemlig hvis du i stedet for at lade de to lokomotiver køre separat lader dem samlet trække af et andet lokomotiv.
Men hvis du lader den nymalede ME trække den nymalede EA, så sparer du ikke nogen lokofører, men måske lidt brændstof på grund af den mindre last, der skal trækkes
Men mon ikke forklaringen er dén, jmp giver i dette indlæg.
Venlige hilsner
Niels H.
--
Niels
ME 1514 har holdt stille i 4½ måned i Århus, så der er vel ikke noget underligt i, at den lige skal omkring værkstedet og have et eftersyn?!
Jan
Og 1531 blev trukket TIL Århus, sammen med en EA af en anden ME. Sjovt tilfælde at den heller ikke kunne køre selv ;)
Maling af lokomotiver har det med at producere "en del" støv i form af sandblæsningsrester, slibestøv og malingsrester.
Det er som regel skidt kost for elektronik i lokomotiver, hvorfor værkstedet muligvis har taget deres forholdsregler mht. afdækning.
Det er meget muligt at motoren ikke kan gå med denne afdækning på plads.
Endelig, så mener jeg at visse loko har haft kølevandet tappet af. At pakningerne så blev tørre, hårde og utætte er så en anden sag....men det medførte en del pakningsskifteri efter malingen.
Da DSB kun har et væksted for loko, så kan det ikke forventes at malerfolket vil lave afdækningen som værkstedet ønsker.
Om DSB er smarte, så passer man ommalingen ind med at lokomotivet skal til stempeleftersyn - så skal det splittes ad alligevel og rengøringen kan foretages noget nemmere.
ME 1514 har holdt stille i 4½ måned i Århus, så der er vel ikke noget underligt i, at den lige skal omkring værkstedet og have et eftersyn?!
Og 1531 blev trukket TIL Århus, sammen med en EA af en anden ME. Sjovt tilfælde at den heller ikke kunne køre selv ;)
Selvfølgelig kunne ME 1531 have kørt til Århus selv. Så skulle man bare klargøre den til rustarbejde og lakering i Århus i stedet for på GM-værkstedet i København; og man skulle have skaffet et andet lokomotiv til at køre de røde tilbage til Øen alligevel.
Nemmeste løsning er og bliver, at et ekstra lokomotiv trækker de klargjorte lokomotiver til rustarbejde+lakering i Århus og så tager de færdige, røde med tilbage til værkstedet i København, hvor de så bliver gjort klar til at komme i drift igen.
Det er altså ikke særligt svært at regne ud!
Jan