Må være at betragte som en forsinket aprilsnar.....
Spøg til side - er det ikke ca. 2 mia. DSB får hvert år for at kunne afvikle gæld og nedskrive IC4?
Træk dem ud først - så kan vi se på resten bagefter.
Jeg tror nu det er meget realistisk. Du må huske på at de dyre lokalbaner som Svenborgbanen, Lille Syd, Vendsysselbanen og Vejle-Struer forsvinder fra DSB´s drift. Dyre fordi DSB ikke har mulighed for at drive dem effektivt, måske lige med undtagelse af Svendborgbanen. IC4 som regionaltog er dyrt, og den store afstand fra depoterne i Aalborg og Næstved til værkstederne i Aarhus og Fredericia gør det ekstra dyrt.
Sammenhængen mellem driftsbillige el-tog og de største strækninger i Danmark gør at man med stor sandsynlighed kan køre uden driftstilskud på sigt. Men det er jo også først i 2030 hvor det sidste IC4 gerne skulle være skrottet og flåden være moderne og økonomisk.