Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny jernbane over Vestfyn - igen-igen (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 7/4 2017, 12:55 (2793 dage siden)

Venstres transportordfører Kristian Pihl Lorentzen hader Togfonden DK af hele sit hjerte. At Venstre stadig officielt elsker Timemodellen og er en del af den politiske aftale om bl. a. Timemodellen, synes han mere og mere at fortrænge.

I sin kamp mod Togfonden DK har Kristian Pihl Lorentzen udtænkt følgende "geniale" plan:

""Idioterne", der har udført beregningerne af Togfonden DK's samfundsøkonomiske rentabilitet af den nye jernbane over Vestfyn, har garanteret glemt at tage højde for, at antallet af godstog over Vestfyn falder, når Femernforbindelsen åbner. Nu stiller jeg ministeren (der jo heller ikke er en elsker af Togfonden DK) et "genialt" spørgsmål, hvis svar én gang for alle vil lægge en ny jernbane over Vestfyn i graven."

Desværre for Kristian Pihl Lorentzen havde han - endnu engang - ikke læst ordentligt på lektien. Ministerens svar gik ham imod.

For god ordens skyld anføres, at min kritik ikke er Lorentzen-specifik eller Venstre-specifik. Jeg har intet imod hverken Lorenten eller Venstre. Havde en anden politiker fra et andet parti stillet samme infantile "spørgsmål", vil jeg have rystet lige så meget på hovedet. Hvor dumme tror han, vi vælgere er.

Klik på billedet for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg

[image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak