Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fremtiden for jernbanen på Lolland og Falster (Trafikpolitik)

af re20000, 22/3 2017, 21:41 (2811 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Men man må ikke glemme, at det på Gedserbanen vil koste en formue at reetablere nogle for de store tog autentiske rammer, så togene får nogle for publikum seværdige omgivelser. Med mindre at man bare vil "køre ræs", må banen - for at man kan lokke et tilstrækkeligt stort betalende publikum til - være interessant på samme niveau som f.eks. de engelske museumsbaner med store tog. Noget rullende materiel på et mere eller mindre tilgroet stykke banestrækning er ikke tilstrækkeligt, når man skal formidle jernbanehistorie på en attraktiv måde. Det kan man se så mange andre steder. Det er hele miljøet, der tæller, ligesom i f.eks. Bandholm og Græsted.


Mvh
Morten

Ting
Tager
Tid.

Nold


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere
DSB MY1132Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak