By og spor nr. (Billedegætterier)
Hvor mon jeg har fourageret?
--
Reinholdt
Signalmontør
Hvor mon jeg har fourageret?
--
Reinholdt
Signalmontør
Mon ikke du er i Vendsyssel i anledning af noget "signalarbejde"? - Og så tror jeg ikke, at det er spor 1!
Ikke helt Vendsyssel. Og det er ganske rigtigt ikke spor 1..
--
Reinholdt
Signalmontør
Jeg tillader mig at deducere lidt..
Sporet er tydeligvis spærret for trafik, og det er længe siden der har kørt noget på det spor.
Jeg går ud fra at billedet er af nyere dato.
Hvad har vi af hensygnende jernbaner i Danmark. Så overgroede er banerne til Aabenraa og Haderslev ikke, og trods alt heller ikke TT banen. Grindstedbanen udgår også af samme grund, omend perronen kune være noget VTV i sin tid har sat op. Så er der sidesporet til Skrydstrup, men den primitive svelleperron passer ikke ind her. De dele af Skjern-Videbæk der ikke er ryddede til skinnecykling, men her passer vegetationstypen ikke rigtigt ind.
Så er der Assensbanen hvor der er en del i nærheden af Tommerup der ikke anvendes til skinnecykling. Dette er således mit bud.
... omend perronen kune være noget VTV i sin tid har sat op.
De af VtV benyttede perroner så sådan ud.
Og de var sat op af en forening, som visnok hed BGVB(?).
Jan
Som Niels-Erik skriver, har noget med signal arbejde at gøre, der hvor jeg er. Og hvis jeg var gået et par hundrede meter længst bagude i billedet, er der såmænd stadig forbindelse til resten af det danske jernbanenet.
--
Reinholdt
Signalmontør
"Vi" er da vel ikke kommet til Himmerland endnu! - Vel?
Jo lidt
--
Reinholdt
Signalmontør
Så er du nord for Hobro!
Det er ganske rigtigt Niels-Erik
--
Reinholdt
Signalmontør
Er gætteriet gået i stå ?
Mener ikke, at have set navnet på stationen hvor dette overgroede spor ligger.
- Jeg kan dog ikke bidrage med et bud
Mvh.
Poul.
Hej Poul.
Det er ikke gået i stå. Jeg er bare bange for, at det er for svært, selvom Niels-Erik ellers har sporet sig ret godt ind på løsningen
--
Reinholdt
Signalmontør
Hej Poul.
Det er ikke gået i stå. Jeg er bare bange for, at det er for svært, selvom Niels-Erik ellers har sporet sig ret godt ind på løsningen
Så må du ryste op med nogle flere hints....
--
Venligst
Michael Deichmann
Jeg ved et godt Michael. Til højre for mig har der været stykgodscentral og hjemmeværnsdepot, med eget spor/læsserampe. Kig længst bagude i billedet, der er der nogle bropiller, der måske kan lede lidt på vej.
--
Reinholdt
Signalmontør
Kunne vi være ved FDB sidespor ved Ålborg (Skalborg)?
Mvh.
Torben
Så er vi da i den rigtige by, den uden paranteser. Men det er ikke det rigtige spor
--
Reinholdt
Signalmontør
Så er vi da i den rigtige by, den uden parenteser. Men det er ikke det rigtige spor
Der var da vist ikke læsserampe til depotet - men jeg kan huske forkert
Men uden tvivl til fragtmandscentralen...
Der kan jo være fejl i de tegninger jeg har til rådighed, men ellers har du ret. Har du et bud på spor
--
Reinholdt
Signalmontør
Spor 27 I Ålborg
Mvh.
Torben
Der kan jo være fejl i de tegninger jeg har til rådighed, men ellers har du ret. Har du et bud på spor
Stol mere på tegninger end på min hukommelse fra 'way far back'
Ingen anelse om spornumre.. Men hvis fotografen havde gået ca 50 meter baglæns til højre rundt om varehuset, havde han fundet et sted med masser af spor - men i den lille størrelse
Spor 27/a er helt i orden. Jeg har vel stået omkring der hvor der står 27a og set mod broen med Ny Kærvej, som anes i baggrunden.
Sporplan Ab
--
Reinholdt
Signalmontør
Her er historien om aktieselskabet Stenbrud & Skærvefabrik Nørre Smedeby med firmaets aktiviteter i både Smedeby og Fladbjerg. Skærvefabrikken ejede gennem tiden adskillige både damp- og motorlokomotiver i såvel smalsporede som normalsporede udgaver.
Læs mere