Status på elektrificering til Esbjerg (Generelt)
Er der nogen, der ligger inde med en opdateret status på elektrificering til Esbjerg? Er køreledningsarbejdet på Esbjerg station færdiggjort?
af Fwronah, 2/2 2017, 08:04 (2943 dage siden)
Er der nogen, der ligger inde med en opdateret status på elektrificering til Esbjerg? Er køreledningsarbejdet på Esbjerg station færdiggjort?
af LarsJels, Jels, 2/2 2017, 12:28 (2943 dage siden) @ Fwronah
Hej
I følge DSB's trafikændringer http://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-d... skal der laves køreledningsarbejde en hel aftener/nætter i februar-april. Jeg har ikke yderligere oplysninger.
MVH, Lars
af hdknudsen, 2/2 2017, 21:51 (2943 dage siden) @ Fwronah
Hej
Den 21-1 2017 var jeg ved Esbjerg og Tjæreborg stationer. I Esbjerg er masterne rejst; men ledningerne manglede. I tjæreborg var ledningerne hængt op som det fremgår af billederne.
Mvh. Henning
http://www.123hjemmeside.dk/hdknudsen
af Jens V, 3/2 2017, 05:00 (2942 dage siden) @ Fwronah
Beklager dybt, men den sædvanlige Esbjerg-rapportør er optaget anderswo...
Ga Ha Noi ("Hanoi H") i en rejsegods/pakvogn i spor 4, hvor en flok lystige banefolk bød på nytårsfrokost og rigeligt med risvin.
Njae, det er strengt taget et par dage siden, men der er stadig langt til Esbjerg. Om en god uges tid kan der lokal-rapporteres igen...
af mikkelhansen, Lunderskov, 4/2 2017, 11:26 (2941 dage siden) @ Fwronah
Et par billeder fra i går eftermiddags (3/2) - beklager kvaliteten (dels pga. regn og dels pga. mobilbilleder). Højere kvalitet kan tilsendes. Spor 6 (DSB parkeringsspor) er pr. i går eftermiddags det eneste spor hvor der er hængt køretråd op, om det er hængt op helt ud i forsyningen ved jeg dog ikke (det kan et par billeder fra Frodesgade dog afklare). Jeg synes at huske at køretråden i spor 6 blev hængt op natten til den 30/1 eller 31/1.
Spor 0:
Og, for sjov, næsten samme billede i "aften-tåge" i forgårs:
Spor 1 og 2:
Spor 3, 4 og 5 og 6 (hvor køretråden lige kan anes):
Spor 6 med køretråd set fra parkeringssporene:
Spor 8 og 9 set mod syd med "Broen Shopping" i baggrunden:
Spor 8 og 9 set mod nord med Frodesgadebroen i baggrunden:
Detalje af køretråd i spor 6:
Tiil sammenligning var der som nævnt ikke hængt køretråd op i spor 6 den 28. januar da jeg tog følgende billede (advarsel til folk med OCD....):
Detalje fra ovenstående billede:
--
Hilsen
Mikkel
af glade-koege , køge, 6/2 2017, 16:28 (2939 dage siden) @ mikkelhansen
http://www.bane.dk/visBanearbejde.asp?artikelID=19271
det kan læses i marts vil der komme strøm på anlægget så vi nærmere os.
Nogen som ved hvor mange ic3 det vil frigør til nordpå... man vil vel kunne bedre bruge ir4 nu der bliver lidt flere km den kan køre på...
af jmp , Vejle, 6/2 2017, 17:24 (2939 dage siden) @ glade-koege
Nogen som ved hvor mange ic3 det vil frigør til nordpå... man vil vel kunne bedre bruge ir4 nu der bliver lidt flere km den kan køre på...
Er der overhovedet konkrete planer om at køre eltog til Esbjerg før køreplanskiftet i december?
Jan
af Rail, 6/2 2017, 17:55 (2939 dage siden) @ jmp
Nogen som ved hvor mange ic3 det vil frigør til nordpå... man vil vel kunne bedre bruge ir4 nu der bliver lidt flere km den kan køre på...
Er der overhovedet konkrete planer om at køre eltog til Esbjerg før køreplanskiftet i december?
Ja fra K17-3
af jmp , Vejle, 6/2 2017, 18:49 (2939 dage siden) @ Rail
Er der overhovedet konkrete planer om at køre eltog til Esbjerg før køreplanskiftet i december?
Ja fra K17-3
K17-3 lyder som en intern DSB-betegnelse. Jeg går ud fra, at det betyder fra august.
Jan
af Østjyden, 7/2 2017, 19:48 (2938 dage siden) @ Rail
Nogen som ved hvor mange ic3 det vil frigør til nordpå... man vil vel kunne bedre bruge ir4 nu der bliver lidt flere km den kan køre på...
Er der overhovedet konkrete planer om at køre eltog til Esbjerg før køreplanskiftet i december?
Ja fra K17-3
Er der en eller anden venlig sjæl - måske en DSB-ansat - som kan "oversætte" den kryptiske tekst "K17-3" til en dato, som selv jeg kan forstå i stedet for det kryptiske volapyk, som Rail har skrevet, tak.
M v h
Peter
af Erik Olsen , Ishøj, 7/2 2017, 21:27 (2938 dage siden) @ Østjyden
Er der en eller anden venlig sjæl - måske en DSB-ansat - som kan "oversætte" den kryptiske tekst "K17-3" til en dato, som selv jeg kan forstå i stedet for det kryptiske volapyk, som Rail har skrevet, tak.
Nej, nej, det skal være indforstået, ellers er det ikke sjovt!
--
Venlig hilsen
Erik Olsen
af jmp , Vejle, 8/2 2017, 10:52 (2937 dage siden) @ Østjyden
Nogen som ved hvor mange ic3 det vil frigør til nordpå... man vil vel kunne bedre bruge ir4 nu der bliver lidt flere km den kan køre på...
Er der overhovedet konkrete planer om at køre eltog til Esbjerg før køreplanskiftet i december?
Ja fra K17-3
Er der en eller anden venlig sjæl - måske en DSB-ansat - som kan "oversætte" den kryptiske tekst "K17-3" til en dato, som selv jeg kan forstå i stedet for det kryptiske volapyk, som Rail har skrevet, tak.
Jeg er ikke DSB-ansat; men gætter gerne ...
Så vidt jeg lige kan se, så startede DSB-køreplanperioden K16-3 den 08.08.2016. Jeg gætter derfor på, at DSB med K17-3 mener umiddelbart efter skolernes sommerferie i august 2017.
Jan
af ulca, 24/3 2017, 06:51 (2893 dage siden) @ jmp
Nogen som ved hvor mange ic3 det vil frigør til nordpå... man vil vel kunne bedre bruge ir4 nu der bliver lidt flere km den kan køre på...
Er der overhovedet konkrete planer om at køre eltog til Esbjerg før køreplanskiftet i december?
Ja fra K17-3
Er der en eller anden venlig sjæl - måske en DSB-ansat - som kan "oversætte" den kryptiske tekst "K17-3" til en dato, som selv jeg kan forstå i stedet for det kryptiske volapyk, som Rail har skrevet, tak.
Jeg er ikke DSB-ansat; men gætter gerne ...
Så vidt jeg lige kan se, så startede DSB-køreplanperioden K16-3 den 08.08.2016. Jeg gætter derfor på, at DSB med K17-3 mener umiddelbart efter skolernes sommerferie i august 2017.
Jan
Mit bud: K betyder køreplan, 17 referer til at vi er i 2017, og 3 betyder 3. kvartal. Så at det er umiddelbart efter skolernes sommerferie lyder ganske sandsynligt.
af Reinholdt , Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 9/2 2017, 21:31 (2936 dage siden) @ mikkelhansen
I nat bliver der sat tråd op i sp. 3 og videre ud i 2. hsp. Info fra maskinføreren med tråden.
--
Reinholdt
Signalmontør
af Jens Peter, 12/2 2017, 13:23 (2933 dage siden) @ Fwronah
Fra JydskeVestkysten
Banedanmark har tændt for ny transformerstation i Andst
AF: JØRGEN SCHULTZ
Publiceret 12. februar 2017 kl. 05:58
I forbindelse med elektrificeringen af jernbanestrækningen mellem Esbjerg og Lunderskov er der nu sat strøm på transformerstationen i Andst.
I forbindelse med elektrificeringen mellem Esbjerg og Lunderskov er der kommet strøm på den første transformerstation.
Autotransformeren
Autotransformeren tilfører ikke energi, men omsætter spændingen fra et niveau til et andet - fra 50.000 til 25.000 volt. Her kommer strømmen via en feeder-ledning, der er en del af det samlede kørestrømsanlæg. Der er opsat autotransformer i henholdsvis Esbjerg og i Holsted.Elektrificering Esbjerg-Lunderskov omfatter 2.137 prøvegravninger til fundamenter, 2.088 fundamenter, 1.614 kørestrømsmaster, 100 kilometer returkabel, 100 kilometer fødeledning og 260 kilometer bæretov og køretråd
Det er en stor milepæl for projektet bag elektrificeringen af Esbjerg-Lunderskov, at vi nu har sat strøm til transformerstationen i Andst.Henrik Vikelgaard, driftsleder i Elektrificeringsprogrammet i Banedanmark.
ANDST: Anlægsarbejdet i forbindelse med elektrificeringen af jernbanestrækningen mellem Esbjerg og Lunderskov skrider frem. Nu er der kommet strøm på den første transformerstation.
Banedanmark er kommet så langt med projektet, at der er blevet tændt for transformerstationen i Andst. Stationen skal levere strøm til den kommende næsten 60 kilometer elektrificerede strækning mellem Esbjerg og Lunderskov.
- Det er en stor milepæl for projektet bag elektrificeringen af Esbjerg-Lunderskov, at vi nu har sat strøm til transformerstationen i Andst, siger Henrik Vikelgaard, driftsleder i Elektrificeringsprogrammet i Banedanmark.
Transformerstationen i Andst vil tegne sig for størstedelen af leverancen af strøm til jernbanen suppleret af en transformerstation i Esbjerg. desuden vil der være yderligere to mindre autotransformere i Esbjerg og Holsted. To af anlæggene ligger altså i Vejen Kommune.
Ny i familien
Netop autotransformerne er det nye familiemedlem i anlægget. Autotransformeren tager strømmen fra den feeder-ledning, der er en del af kørestrømsanlægget, og ændrer spændingen fra 50.000 volt til det halve, så det passer til den spænding, som togenes strømaftagere skal have.
- Populært sagt giver autotransformerne togene et "energi-boost", så der ikke er behov for så mange af de store og dyrere transformere, men at man på den små 60 kilometer lange strækning kan nøjes med en i Andst og en i Esbjerg. Det er første gang, at det sker i Danmark, men i lande, hvor større dele af jernbanen er elektrificeret, er det helt almindeligt at sikre strøm til togene på den måde, siger Henrik Vikelgaard.
Der bliver i fire banetransformere - tre i Andst samt en - lidt mindre - i Esbjerg. Alt sammen er det tilsluttet EnergiNets højspændingsnet og sørger for, at den strøm, der kommer ind, får det rette spændingsniveau, inden strømmen sendes videre ud i kørestrømsanlægget.Transformatorerne i Andst er seks meter høje, 5,8 meter lange og 4,5 meter brede.
Så det går da fremad
af Gert, Aalborg, 12/2 2017, 15:47 (2933 dage siden) @ Jens Peter
Er der spændingsregulering påbygget autotransformatoren således, at den kan kompensere for belastningsafhængige spændingsændringer?
Gert
af dr42 , 25/2 2017, 22:06 (2920 dage siden) @ Gert
I overenstemming med http://www.bane.dk/visBanearbejde.asp?artikelID=19271 begynder testkørslerne om ca halvanden uge. Dvs installationen burde være nogenlunde færdig. Kunne det være at nogen aktivist har nogle hemmelige fotos på Esbjerg station i skuffen han kunne uploade her, til de andres glæde?
af andersj, Aalborg, 25/2 2017, 22:24 (2920 dage siden) @ dr42
I overenstemming med http://www.bane.dk/visBanearbejde.asp?artikelID=19271 begynder testkørslerne om ca halvanden uge. Dvs installationen burde være nogenlunde færdig. Kunne det være at nogen aktivist har nogle hemmelige fotos på Esbjerg station i skuffen han kunne uploade her, til de andres glæde?
Esbjerg skal først testes 10. april. Kørslerne starter 20. marts mellem Lunderskov og Bramming eller Tjæreborg. Esbjerg bliver først efter den 10. april.
--
Mvh Anders
af dr42 , 25/2 2017, 22:28 (2920 dage siden) @ andersj
Jeg indrømmer at man helst burde have læst *det hele* på kildesiden, inden man åbner munden her i forum. .)
af dr42 , 3/3 2017, 06:21 (2914 dage siden) @ dr42
'Strøm til anlægget mellem Esbjerg og Lunderskov'
http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artikelID=25851
Altså fra 12/13 marts. Dvs anlægget burde være stort set færdigt. Ville nogen være bered til at vise aktuelle fotos fra Esbjerg, måske?
af Michael Deichmann , Gribskov kommune, 3/3 2017, 08:56 (2914 dage siden) @ dr42
Altså fra 12/13 marts. Dvs anlægget burde være stort set færdigt. Ville nogen være bered til at vise aktuelle fotos fra Esbjerg, måske?
Ja de skal vel til at flytte "byggepladsen" til Sjælland og igang med at sætte master op på den nye bane.
--
Venligst
Michael Deichmann
af Jens V, 10/3 2017, 16:04 (2907 dage siden) @ dr42
redigeret af Jens V, 10/3 2017, 16:47
'Strøm til anlægget mellem Esbjerg og Lunderskov'
http://www.bane.dk/visNyhed.asp?artikelID=25851
Altså fra 12/13 marts. Dvs anlægget burde være stort set færdigt. Ville nogen være bered til at vise aktuelle fotos fra Esbjerg, måske?
Jow, her kommer en - mere eller mindre - ukommenteret flok... rå og ubehandlede direkte fra kamera, optaget 10.03.2017.
Inklusive:
- uskøn, midlertidig beskyttelse på et par broer
- dumdristig malet graffiti
- køretråd i alle togvejsspor (næsten) - og nu også mellem neutralsektion "Lykkegård" og selve stationen, samt forberedt i "DSBs" opstillingsspor, men ikke i "Arrivas"
- lidt jording
- køreledningsophæng under det nye shoppingcenter, "Broen"
- opsatte master uden køretråd mod havnen.
af dr42 , 22/3 2017, 10:48 (2895 dage siden) @ Jens V
Tak, udmærket! Har kun set det nu. Ja, det ville have været pænt med nogen fotos/videos på test-tog, sådan som andre allerede har bemærket.
af LarsJels, Jels, 15/3 2017, 11:41 (2902 dage siden) @ dr42
Hej
I flg. bane.dk kom der strøm på anlægget i nat.
MVH, Lars
af Jens V, 15/3 2017, 15:35 (2902 dage siden) @ LarsJels
af Jens V, 19/3 2017, 10:19 (2898 dage siden) @ Jens V
Hej
I flg. bane.dk kom der strøm på anlægget i nat.
Hertil og ikke længere med elektriske køretøjer...
- lige vest for Forsyningsstation Esbjerg hhv. neutralsektion Lykkegård.
af Jens V, 20/3 2017, 21:44 (2897 dage siden) @ Fwronah
Er der nogen, der ligger inde med en opdateret status på elektrificering til Esbjerg? Er køreledningsarbejdet på Esbjerg station færdiggjort?
Præcis kl. 21:00 her til aften afgik det første - planlagte - el-tog (med el-traktion) fra Lunderskov mod strækning 29. Toget ankom til Vejen (efter div. tests) kl. 21:27.
af Fwronah, 20/3 2017, 21:54 (2897 dage siden) @ Jens V
Hvilket tog (litra) er der tale om?
af Jens V, 20/3 2017, 22:07 (2897 dage siden) @ Fwronah
Hvilket tog (litra) er der tale om?
2 ER, så vidt jeg ved.
af mikkelhansen, Lunderskov, 20/3 2017, 22:18 (2897 dage siden) @ Jens V
Ja, ER 2017 og 2034. De kørte tilbage mod Lunderskov cirka 21.55.
--
Hilsen
Mikkel
af bastholm, 21/3 2017, 13:58 (2896 dage siden) @ mikkelhansen
Er der nogen der tog billeder af det første tog?
af Niels Munch, 21/3 2017, 14:11 (2896 dage siden) @ bastholm
Er der nogen der tog billeder af det første tog?
For at det i al evighed ikke skal forblive hemmeligt: https://www.facebook.com/banedanmark/
..... men meget er der ikke at se.
af Peter Christensen, 21/3 2017, 14:14 (2896 dage siden) @ Niels Munch
Er der nogen der tog billeder af det første tog?
For at det i al evighed ikke skal forblive hemmeligt: https://www.facebook.com/banedanmark/
..... men meget er der ikke at se.
Det kan næsten være hvad som helst....
Er der ikke en dygtig fotograf i området, der kunne hjælpe de statslige myndigheder lidt?
af mikkelhansen, Lunderskov, 22/3 2017, 08:45 (2895 dage siden) @ bastholm
I mangel af bedre var jeg lige et hurtigt smut i Tjæreborg i går aftes, og fik et par - hverken særlig gode eller seværdige - billeder (en blæsende, overskyet marts-aften er ikke de bedste fotobetingelser, slet ikke med mobiltelefon), hovedsagligt af "teknikken" på ER 2017. Hvis det ønskes kan jeg da godt smide et par af billederne op, men jeg er næsten sikker på at andre kan bidrage med bedre billeder. Derudover fik jeg en video hvor toget sætter i gang fra Tjæreborg mod Bramming.
--
Hilsen
Mikkel
af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/3 2017, 09:14 (2895 dage siden) @ mikkelhansen
Uha foto er altid velkommen
af mikkelhansen, Lunderskov, 23/3 2017, 10:36 (2894 dage siden) @ hummel_62
Dette er hvad jeg har - take it or leave it.
Alle fotos haves i 20MP opløsning, og kan tilsendes hvis ønsket. Alle fotos er taget i Tjæreborg 21/3/2017 omkring kl. 22.15.
Foto taget fra perronen ved spor 1
Det eneste der afslører at toget rent faktisk holder i Tjæreborg på dette billede, er vist Arriva-billetautomaten i venteskuret
Ledning til kraftig projektør på ER 2017
En -åbenbart speciel- (test)pantograf, som er monteret på ER 2017
I vestibulen på FR 2217 var der opsat en kæmpe computer/monitor, formentlig til overvågning af kørestrømmen el.lign.
Foto taget fra perronen ved spor 2 i retning mod Esbjerg
--
Hilsen
Mikkel
af UTJ, 23/3 2017, 11:23 (2894 dage siden) @ mikkelhansen
Det er både stort - at der er mere eldrift på vej i Danmark. Men også sørgeligt at se hvor hurtigt det kan gå, hvis man vil. Irriterende at udretninger og andet fordyrende hele tiden skal forhindre den simple elektrificering til Århus.
--
ئۇلغىك
af Carsten, 23/3 2017, 13:15 (2894 dage siden) @ UTJ
Bjergprædiken (kapitel 5-7) vers 3...
Mvh
Carsten
af Tonny Brandt Andersen , 23/3 2017, 14:02 (2894 dage siden) @ Carsten
Det har da taget en hel del af udsynet fra broen, med de der master.
30.07.2014:
09.03.2017:
af Jens V, 23/3 2017, 22:11 (2894 dage siden) @ Jens V
redigeret af Jens V, 23/3 2017, 22:33
Er der nogen, der ligger inde med en opdateret status på elektrificering til Esbjerg? Er køreledningsarbejdet på Esbjerg station færdiggjort?
Præcis kl. 21:00 her til aften afgik det første - planlagte - el-tog (med el-traktion) fra Lunderskov mod strækning 29. Toget ankom til Vejen (efter div. tests) kl. 21:27.
Nedenstående lidt "stemninger" fra Gørding og Bramming her til aften - tredje prøvetogs-dag.
M 306177 (3ER) passerer Gørding T. Lyset på køreledningsmasterne skyldes projektøren på test-strømaftageren.
Toget holder i spor 2 i Bramming og skal afgå som M 306178 - afg 20:40. Der skal foretages ændringer på test-strømaftageren, så der afventes kørestrømsafbrydelse og jording. Iflg. programmet skal der også "løbes om", så de 18 minutter, der er afsat mellem ank og afg, holder i hvert fald ikke.
af Jens V, 23/3 2017, 22:34 (2894 dage siden) @ Jens V
Er der nogen, der ligger inde med en opdateret status på elektrificering til Esbjerg? Er køreledningsarbejdet på Esbjerg station færdiggjort?
Præcis kl. 21:00 her til aften afgik det første - planlagte - el-tog (med el-traktion) fra Lunderskov mod strækning 29. Toget ankom til Vejen (efter div. tests) kl. 21:27.
Toget holder i spor 2 i Bramming og skal afgå som M 306178 - afg 20:40. Der skal foretages ændringer på test-strømaftageren, så der afventes kørestrømsafbrydelse og jording. Iflg. programmet skal der også "løbes om", så de 18 minutter, der er afsat mellem ank og afg, holder i hvert fald ikke.
22:35 holder toget fortsat i Bramming...
af dr42 , 24/3 2017, 10:57 (2893 dage siden) @ Jens V
Tak alle! Nu har vi også fået videobevis:
af kenkari , Roskilde, 20/4 2017, 17:19 (2866 dage siden) @ Fwronah
Hvornår er det lige den elektriske strækning indvies? Og bliver der nogen form for arrangement?
--
Venlig hilsen
Kenny Kariyawasam
Facebook-side: https://www.facebook.com/kenkarifilm
Youtube-kanal: https://www.youtube.com/kennysfilm
af Jens V, 21/4 2017, 10:47 (2865 dage siden) @ kenkari
Hvornår er det lige den elektriske strækning indvies? Og bliver der nogen form for arrangement?
Klip fra Banedanmark-nyhed i dag, den 21.04.2017:
Elektrificeringsprogrammet overleverer i dag den første strækning, de 57 kilometer mellem Esbjerg og Lunderskov, til Teknik. Ved frokosttid bliver papirerne underskrevet, og dermed har Elektrificeringsprogrammet og Banedanmark nået en stor milepæl.
[...]
DSB planlægger først at køre el-tog på strækningen efter august. Frem mod den 1. august gør vi strækningen helt klar og får elektrificeret de sidste få sidespor på Esbjerg Station og sporene ned til Esbjerg Havn. I august afholdes en større fejring af, at der nu kan køre eltog på strækningen, i samarbejde med DSB.
"Der skal derfor også lyde en kæmpe tak til alle involverede fra Aarsleff/Siemens, DSB og Banedanmark, som har bidraget til, at denne milepæl nu er nået. Det er fedt, når vi arbejder sammen – og når vores fælles mål," siger Klaus Bergman.
af dr42 , 21/4 2017, 11:00 (2865 dage siden) @ Jens V
Tak for et klogt svar på et meget berettiget spørgsmål.
af Skjold, 21/4 2017, 13:30 (2865 dage siden) @ Jens V
... Ved frokosttid bliver papirerne underskrevet, og dermed har Elektrificeringsprogrammet og Banedanmark nået en stor milepæl.
[...]
Hej Jens
Tak for informationen, men tilsyneladende har Banedanmark ikke (længere) nyheden på deres hjemmeside.
Kan det tænkes, at der mangler en underskrift eller to…
Venlig hilsen Skjold Christensen
af kenkari , Roskilde, 21/4 2017, 14:11 (2865 dage siden) @ Jens V
Hvornår er det lige den elektriske strækning indvies? Og bliver der nogen form for arrangement?
Klip fra Banedanmark-nyhed i dag, den 21.04.2017:Elektrificeringsprogrammet overleverer i dag den første strækning, de 57 kilometer mellem Esbjerg og Lunderskov, til Teknik. Ved frokosttid bliver papirerne underskrevet, og dermed har Elektrificeringsprogrammet og Banedanmark nået en stor milepæl.
[...]
DSB planlægger først at køre el-tog på strækningen efter august. Frem mod den 1. august gør vi strækningen helt klar og får elektrificeret de sidste få sidespor på Esbjerg Station og sporene ned til Esbjerg Havn. I august afholdes en større fejring af, at der nu kan køre eltog på strækningen, i samarbejde med DSB."Der skal derfor også lyde en kæmpe tak til alle involverede fra Aarsleff/Siemens, DSB og Banedanmark, som har bidraget til, at denne milepæl nu er nået. Det er fedt, når vi arbejder sammen – og når vores fælles mål," siger Klaus Bergman.
Tak for svar. Har du linket til den nyhed?
--
Venlig hilsen
Kenny Kariyawasam
Facebook-side: https://www.facebook.com/kenkarifilm
Youtube-kanal: https://www.youtube.com/kennysfilm
af Jens V, 21/4 2017, 16:44 (2865 dage siden) @ kenkari
Tak for svar. Har du linket til den nyhed?
Tog det fra en intern meddelelse. Med de anvendte formuleringer var jeg sikker på, at den også var til ekstern brug . Men måske har jeg gjort noget galt..., lad os nu se, om den ikke dukker op på bane.dk også inden så længe.
Se i øvrigt også: https://youtu.be/FjvT2zTzSi8
af dr42 , 22/4 2017, 18:01 (2864 dage siden) @ Jens V
Hvis det går galt, så kan det komme at se sådan her ud:
https://www.youtube.com/watch?v=6fgXZnao2BQ
Men det vil vi da ikke håbe, eller hur? .)
af Jens V, 13/6 2017, 19:34 (2812 dage siden) @ Fwronah
Er der nogen, der ligger inde med en opdateret status på elektrificering til Esbjerg? Er køreledningsarbejdet på Esbjerg station færdiggjort?
Opdaterer lige den gamle tråd med billeder fra "havnebanen" ved Estrupvej med et par nye og nogle efterhånden historiske billeder - med og uden strøm:
Retning mod stationen.
07.06.2006:
11.09.2014:
13.06.2017:
Retning mod havnen.
07.06.2006:
11.09.2014:
13.06.2017: