Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Mht. Erfaringerne fra tilsvarende faste forbindelser viser (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 16/3 2017, 23:49 (2815 dage siden) @ esni

Under Den engelske Kanal løber en 50 km. jernbaneforbindelse (stort set) mellem Dover og Calais, medens færgetrafikken fortsætter på vandet, herunder også udført af DFDS.

Der er vist også stadig nogle færger der sejler i den nordlige del af Øresund mens der er bygget en bro i den sydlige. Men bevares - der var mange flere færger bør broen.....
Jeg kunne godt se Gedser Rostock kunne fortsætte, men næppe med samme frekvens. Ved bilferie sydpå kan man tage afsted fredag efter fyraften, spise aftensmad på færgen og lige nå et par hundrede kilometer ned i Tyskland før første pitstop.


Det kommer da an på destinationen i Tyskland/ØstEuropa?

Ja, hvis du skal til Holland er det ikke vejen. :-)
Nu kan man ikke basere et færgeri på at der er nogle få der finder velbehag ved et afbræk i køreturen, men jeg har selv valgt den vej ved nogle bilferier i Italien.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Knutzens personvogne
Knutzens personvogne

Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Tog, skib og fly

Tog, skib og fly. Pris 320 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak