Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fremtiden for jernbanen på Lolland og Falster (Trafikpolitik)

af re20000, 15/3 2017, 21:13 (2818 dage siden) @ Michael Deichmann

I f t BaneDanmark er Gedserbanen færdig. Nu skal veteranbaner i Danmark eller i det mindste øst for Storebælt se at finde ud af at gå sammen med foreningen i Gedser om at overtage ansvaret for den strækning, så dt kan køres Veterantog fra Nykøbing Falster og til Gedser.
Det bliver sværere og sværere at køre på de lange skinner og selv nogle af privatbanerne bliver toggangen så hyppig at der ikke bliver plads der heller.
På Falster har man en pæn lang strækning hvor man vil kunne køre nogle ordentlige ture.

Og så har banen oveni købet sikringsanlæg, der virker og er godt på vej til at blive historiske. Eller??

Nold


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak