Og Stilling genåbner - m.m.v. (Trafikpolitik)
Desuden bliver der afsat 155 millioner kroner til at støtte vendespor ved Carlsberg Station, som er en forudsætning for 10 minutters drift på Frederikssundbanen.
.
Vendesporet nord for Carlsberg station er ikke sååååå nødvendigt, når der kommer nyt (CBTC-) signalsystem gennem det centrale afsnit, for til den tid vil der være plads (kapacitet) til at køre 36 tog pr time/retning mod 30 i dag. Men det vil da kunne anvendes ved uregelmæssig drift (husk også at projektere - altså sætte penge af til - en dobbelt transversal).
Ja for Siemens og Banedanmark har jo helt styr på CBTC på Nordbanen så lad os endelig tro på det...
.
Det kan du også roligt gøre
Tilbage til vendesporet (og seriøsiteten): En dobbelt transversal nord for perron Carlsberg station, vil gøre god gavn.
Det kan godt være du mener det er useriøst, men jeg mener nu meget seriøst at jeg vil se det før jeg tror det. Siemens og Banedanmark har tydeligt vist at de ikke har styr på det, eller de havde lige glemt at det kunne sne i Danmark.
Problemet udover signalsystem er lige så meget holdetiden på Nørreport, så et vendespor ved Carlsberg vil blive taget imod med kyshånd.