Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Og Stilling genåbner - m.m.v. (Trafikpolitik)

af Svend, 10/2 2017, 18:23 (2849 dage siden) @ Rail


Desuden bliver der afsat 155 millioner kroner til at støtte vendespor ved Carlsberg Station, som er en forudsætning for 10 minutters drift på Frederikssundbanen.

.
Vendesporet nord for Carlsberg station er ikke sååååå nødvendigt, når der kommer nyt (CBTC-) signalsystem gennem det centrale afsnit, for til den tid vil der være plads (kapacitet) til at køre 36 tog pr time/retning mod 30 i dag. Men det vil da kunne anvendes ved uregelmæssig drift (husk også at projektere - altså sætte penge af til - en dobbelt transversal).


Ja for Siemens og Banedanmark har jo helt styr på CBTC på Nordbanen så lad os endelig tro på det...

.
Det kan du også roligt gøre ;-)
Tilbage til vendesporet (og seriøsiteten): En dobbelt transversal nord for perron Carlsberg station, vil gøre god gavn. Desuden mangler der et par transversaler andre steder på S-banen. Vi må håbe på, at der bliver koblet nogle fornuftige (og vidende) mennesker på projektet, så de 155 mio kr anvendes optimalt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982

Omkring Faxe Jernbane 1864 - 1982. Pris 340 kr.

Læs mere
DSB MZ1413

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak