Og Stilling genåbner - m.m.v. (Trafikpolitik)
Desuden bliver der afsat 155 millioner kroner til at støtte vendespor ved Carlsberg Station, som er en forudsætning for 10 minutters drift på Frederikssundbanen.
.
Vendesporet nord for Carlsberg station er ikke sååååå nødvendigt, når der kommer nyt (CBTC-) signalsystem gennem det centrale afsnit, for til den tid vil der være plads (kapacitet) til at køre 36 tog pr time/retning mod 30 i dag. Men det vil da kunne anvendes ved uregelmæssig drift (husk også at projektere - altså sætte penge af til - en dobbelt transversal).
Ja for Siemens og Banedanmark har jo helt styr på CBTC på Nordbanen så lad os endelig tro på det...
.
Det kan du også roligt gøre
Tilbage til vendesporet (og seriøsiteten): En dobbelt transversal nord for perron Carlsberg station, vil gøre god gavn. Desuden mangler der et par transversaler andre steder på S-banen. Vi må håbe på, at der bliver koblet nogle fornuftige (og vidende) mennesker på projektet, så de 155 mio kr anvendes optimalt.