Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Toget er et levn fra fortiden" (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 9/1 2017, 10:30 (2881 dage siden) @ Niels Munch

Det er ikke bare en besked til dem i det jernbanehistoriske forum; den er til os alle fra Venstre og LA.

Læs nærmere f.eks. her: http://nyheder.tv2.dk/politik/2017-01-09-venstre-kalder-toget-et-levn-fra-fortiden-her-... .

Jeg hørte den godt i morgenradioavisen.

Personligt tror jeg ikke på at selvkørende biler bliver mainstream de første mange år - og man vil ryge ud i de samme udfordringer som signalsystemet - alt det der færdes på vejene som IKKE er selvstyrende. Og her tænker jeg ikke bare på veteranbiler, hestevogne fra Dyrehavsbakken på vej hjem men også diverse motorredskaber og arbejdskøretøjer - fuldstænmdig som troljer mm på skinnerne med ETCS eller CBTC.

Og enhver trafikforsker burde kunne forklare dem at med mindre hele Hovedstadområdet, Trekantsområdet og Storårhus skal plastres til i afalt, så ender det i en stor trafikprop.

Det tangerer dumhed - som man ikke undres over fra LA's side, men Kristian Pihl Lorentzen burde være klogere.

Der er vist gået ideologi i den.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak