Kronik: Banegården, Bruuns Bro og banegraven (Trafikpolitik)
Det kunne jo være et job for pensionskasserne hvis der kan indflettes passende mængder kontorplads og forretninger.
.
Og hvad angår infrastrukturen: Den vil være låst fast indtil skidtet igen rives ned. Det er jo ikke helt nemt at ændre på de bærende konstruktioner (søjle, mure .... ) når først det hele står der.
Ved banegraven ved Banegårdspladsen foran Kh er situationen efter den seneste sporomlægning og -optimering den omvendte. Her har ingeniører ifølge DSB-folk, der deltog i projektet, udtalt, at det på grund af de ny, tættere sporforløb m.m. nu ikke længere i praksis vil være muligt at overdække banegraven.
.
Det gør ikke sagen mindre speget, at det er Banedanmark der ejer arealet op til en vis højde (men ikke særlig langt op), mens DSB ejer det der er oppe over og således kan udleje det til tredjepart .... og måske endda har ret til at sælge det. Der kan hurtigt opstå en interessekonflikt.