Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kronik: Banegården, Bruuns Bro og banegraven (Trafikpolitik)

af Morten Flindt Larsen, 7/1 2017, 13:20 (2885 dage siden) @ Michael Deichmann

Det kunne jo være et job for pensionskasserne hvis der kan indflettes passende mængder kontorplads og forretninger.

Så havde man gjort det for længe siden i København, men her lykkedes det kun med SAS' luksushotel over en enkelt banegrav, velsagtens på grund af bygningens højde og meget store værelsespris. Man havde i begyndelsen af 1950'erne et projekt til overdækning af banegraven ved Vesterport station med primært kontor- og forretningsbyggeri, men det var ikke bæredygtigt. Nabobyggegrundene var langt billigere, og i dag er behovet for nyt kontorbyggeri i Københavns minimalt. Der er masser af ledige kontorer og tomme forretningslokaler rundt om i centrum, udviklingen sker i nye yderområder som f.eks. Vestamager, og jeg formoder, at det samme er tilfældet i Århus.

Med venlig hilsen
M:-)rten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak