Enghave st. (Generelt)
Hejsa alle
Først og fremmest godt nytår til alle.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad den gl. Enghave st. skal bruges, hvis den overhovedet skal bruges.
Hejsa alle
Først og fremmest godt nytår til alle.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad den gl. Enghave st. skal bruges, hvis den overhovedet skal bruges.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad den gl. Enghave st. skal bruges, hvis den overhovedet skal bruges.
Enghave station er helt væk. Stationsbygningen er en byggegrund for et projekt i området og der er tanker om at området, hvor der var perron, kan blive et vendespor - men det kræver også sporflytning af 4. hovedspor for at skaffe plads nok.
Se den skånselsløse nedrivning her: "Enghave station er væk - 31. august 2016" - http://evp.dk/index.php?page=sommer-2016--2 .
V.h.
Niels
Ja men perronen eksisterer stadigvæk
Ja men perronen eksisterer stadigvæk
Perronen var væk da jeg var forbi den 1 Oktober, så...
- Martin
Der blev ryddet usædvanligt hurtigt op og det ser ud som om alt er fjernet. Ikke noget med spor efter tidligere jernbaneinstallationer her, som man kan spotte årtier senere.
Det skyldes vel to ting. For det første ville man ikke have en ubenyttet perron til at ligge og friste til at uvedkommende bevægede sig ud på den, og for det andet så er der områdets generelle indtryk, hvor det hele skal være nyt og fint, så "den glade giver" (ejendomsselskabet bag Carlsberg-byggeriet) har vel betalt for at få det friseret efter flytningen også.
Desuden er der så planerne om et vendespor. Er der nogen der ved om det er vedtaget/finansieret?
Tak for de utrolig hurtige tilbagemeldinger
Desuden er der så planerne om et vendespor. Er der nogen der ved om det er vedtaget/finansieret?
Der er undersøgelse af projektet i gang. Resultatet skulle have været i slutning af 2016, men jeg ikke set noget endnu. Derefter kommer at få finansieret på plads.
Enghave anno 2021:
--
Enghave anno 2021
Og her anno 1970.
Enghave anno 2021
Og her anno 1970.
- og her anno 1982:
PS
Enghave anno 2021:
Og snart sker der noget igen. Banedanmark har fået midler til vendespor på det areal.. Og projektet starter i 2022 - hvornår anlæg starter er stadig uklar... men beslutningen er taget.
https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Kommende-baneprojekter/Nyt-vendespor-ved-Ca...
Enghave anno 2021:
Og snart sker der noget igen. Banedanmark har fået midler til vendespor på det areal.. Og projektet starter i 2022 - hvornår anlæg starter er stadig uklar... men beslutningen er taget.https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Kommende-baneprojekter/Nyt-vendespor-ved-Ca...
Er dette projekt stadigvæk relevant? Der er om under 2 måneder CBTC i røret og dermed ekstra kapacitet til flere tog. Her kunne Linje H fx køre hvert 10. minut hele vejen ind til byen.
Enghave anno 2021:
Og snart sker der noget igen. Banedanmark har fået midler til vendespor på det areal.. Og projektet starter i 2022 - hvornår anlæg starter er stadig uklar... men beslutningen er taget.https://www.bane.dk/da/Borger/Baneprojekter/Kommende-baneprojekter/Nyt-vendespor-ved-Ca...
Er dette projekt stadigvæk relevant? Der er om under 2 måneder CBTC i røret og dermed ekstra kapacitet til flere tog. Her kunne Linje H fx køre hvert 10. minut hele vejen ind til byen.
Ja - det meget relevant. Linjer fra Frederikssundsbanen er halvtomme fra Flintholm og ind, så det vil være overkapacitet hvis man ikke vender på Carlsberg. Og DSB planer på langt sigt indgår også det vendespor.
... Linjer fra Frederikssundsbanen er halvtomme fra Flintholm og ind, så det vil være overkapacitet hvis man ikke vender på Carlsberg. Og DSB planer på langt sigt indgår også det vendespor.
Det peger vel egentlig snarere på at vende ved Flintholm i det omfang det spormæssigt lader sig gøre?
Og projektet rejser vel også spørgsmålet om placeringen af transversaler på strkn. 830 Val - Van - Her hvor der er lige lovlig langt til at kunne opretholde 20 min drift når noget går galt.
... Linjer fra Frederikssundsbanen er halvtomme fra Flintholm og ind, så det vil være overkapacitet hvis man ikke vender på Carlsberg. Og DSB planer på langt sigt indgår også det vendespor.
Det peger vel egentlig snarere på at vende ved Flintholm i det omfang det spormæssigt lader sig gøre?
.......og det gør det ikke rigtigt (praktisk).........
Og projektet rejser vel også spørgsmålet om placeringen af transversaler på strkn. 830 Val - Van - Her hvor der er lige lovlig langt til at kunne opretholde 20 min drift når noget går galt.
Der er projekt omkring flere transversaler omkring Herlev på bedding
... Linjer fra Frederikssundsbanen er halvtomme fra Flintholm og ind, så det vil være overkapacitet hvis man ikke vender på Carlsberg. Og DSB planer på langt sigt indgår også det vendespor.
Det peger vel egentlig snarere på at vende ved Flintholm i det omfang det spormæssigt lader sig gøre?
Peter Bangsvej og Langgade får også gavn af vendesporet, da de igen får 10 minutters drift i dagtimerne på hverdage. De er de mest benyttet stationer med 20 minutters drift i det tidsrum. Og Valby kan bruges skrift til Høje Taastrup og både Valby og Carlsberg kan bruges til drift for dem, som skal ind i mod byen..
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.
Læs mere