Billeder fra dengang CVK var spændende lukket land
foto nr 4, den lige efter MO-vognen
hvad er de vogne man ser der og de stadig i live i dag ?
Hvilken MO vogn er det på billedet, og hvad er det for nogle boggier der er monteret? Boggierne ligner nogen fra en ældre passagervogn.
Det er nogle flotte fotos
Med venlig hilsen
Erik H
--
Erik H
Tak ! Det er 1878 frisk fra malerværkstedet.
Tak ! Det er 1878 frisk fra malerværkstedet.
Ja og de to FM vogne er 883 og 884.
Flemming J
På værkstedsbogierne DSB Redningsvogn 3 (vognkasse), oph. 5/12-13 på Cvk Kh. Vognen bagved er CH 515, ligeledes ophugget. Kilde: http://www.jernbanen.dk/forum/index.php?id=74400 .
M.v.h.
Niels
Med lyntogsdele fra ulykken på Fyn i 1967.
Med lyntogsdele fra ulykken på Fyn i 1967.
Undskyld mit spørgsmål, men hvor ser du dem? De forulykkede lyntog i 1967 var røde, se f.eks.: https://www.arkiv.dk/soeg?searchstring=lyntogsulykken®istreringstypegruppe=2&... .
M.v.h.
Niels
Hvad menes der med "lyntogsdele" fra ulykken på Fyn i 1967 ?
Jeg husker godt denne ulykke, men er det boggierne der hentydes til på MO 1878 eller.....
https://da.wikipedia.org/wiki/Lyntogsulykken
Med venlig hilsen
Erik H
--
Erik H
Kig på alt det skrammel der ligge inde i S-toget. Der kan man tydeligt se delene bl.a noget af en rød vognside med den hvide stribe.
Ja, nu du siger det kan jeg godt se den røde vognside med den hvide stribe, selvom den røde farve er blevet noget falmet.
Hvad med Bn og Bns vognene. Har du nogen ide om ved hvilke ulykker disse har været med i. Jeg tænkte først på Sorø-ulykken i 1988, men der var vel ingen Bns-vogn med, da det så vidt jeg ved var et Intercitytog, der forulykkede.
http://www.toglyde.dk/billeder/soro.jpg
Med venlig hilsen
Erik H
--
Erik H
Det er vogne fra dengang der skete 2 uheld omkring Næstved i september 1992 og januar 1993. Ved første ulykke døde rangerlederen på godstrækket desværre, da persontoget påkørte de afsporede godsvogne.
Er det sidste billede mon en CO-vogn, og hvornår fra mon?
Hilsen Ole
Efter udseendet at dømme er det vel en 1800-vogn(?), men jeg synes at nummeret ser ud til at være på 3 cifre-altså en 500-vogn???
Gir ingen me ning.
Jeg var i erhverspraktisk som elektro...et eller andet på CVK i 65, og husker bl.a. at man var i fuld gang med at ombyffe 500-vogne til 1900-vogne.
Ole
Billedet er taget i januar 1999.
Det ER 1878.. !
Ok. Det andet gav jo heler ingen mening.
Ole
Det var interessant. Hvis det er en CO mentejeg ikke at der var nogen o verlevende så sent. Kan det mon være en ex-HFHJ-vogn?
Ole
Jeg så den som en CP vogn fyldt med skrammel, og hurtigt videre....
Er det sidste billede mon en CO-vogn, og hvornår fra mon?
Det er en 1 & 2 kl. stålvogn på 3 m bogier (jeg gætter på Av 268, der jf. listen var ved Cvk Kh 1992-99).
M.v.h.
Niels
Ja, det kan ikke være en 500/1900 vogn pga. vinduernes og dørenes placering, samt at vinduerne er afrundet forneden.
Men noget der undrer mig er hvorfor det ikke er de originale MO-boggier der er monteret!
Med venlig hilsen
ErikH
--
Erik H
Den er da hævet af boggierne fordi de er ude til revision.
Iøvrigt står billedet under MO 1878 og er dateret 1991 hvilket passer fint da den var med i kavalkaden sammen med 1846 på Hovedbanegården.
Thomas
Men noget der undrer mig er hvorfor det ikke er de originale MO-boggier der er monteret!
Vognen er placeret på "værkstedsbogier", som i dette tilfælde er nittede 3 m stålbogier af svanehals-typen.
Fra P.-E. Harby's bog "Gods- og personvogne til modelbanen" har jeg sakset flg. om bogietypen:
M.v.h.
Niels
Vognen er AVL 269, som idag er hensat i hallerne i Randers.
Mange tak, og således blev teorien om CO/CP endegyldigt skrinlagt .
Det passer simpelthen ikke. AV 269 er overtaget af VtV i år 2000 og de har den endnu. Den er gulmalet og bærer stadig nummeret 80 86 982 0 013-2. Jeg var selv med til at køre den fra Randers 12.11.2000.
I øvrigt har den aldrig heddet AVL 269.
Jan
Undskyld jeg blander mig i diskussionen, men hvor vil det være dejligt om der stod lidt tekst til hvert enkelt billede i stedet for "bare" at "smide" en stak billeder på Forummet UDEN tekst.
Det må vel være fordi billederne taler for sig selv
Skud i tågen, men minder det ikke om en AC/AX vogn?
Mvh. Oliver Duk, duk, duk!
--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup
Overhovedet ikke.
AX er nittet
AC har syv vinduer.
Mon ikke det er AV 258 eller 260. Den har ihvertfald A+B ledninger.
Thomas
Beklager manglende tekst, men jeg tænkte ikke så langt for 17 år siden, og selvom jeg har DSB-Ansat dengang, var det jo ikke med invitation fra CVK at jeg var i området, så man skød fra hoften og hurtigt videre, da der dengang var så meget man gerne ville fotografere. Dengang var CVK ligesom at komme ind i Østtyskland, med vagter ved indgangene.
I øvrigt er vognen så pladret til med graffiti, at det alligevel ville være umuligt at se hvad nummeret var.
Ja det er det nok. Man fornemmer en større afstand mellem vinduerne i den fjerne ende, der jo taler for AV.
Ole
Det passer simpelthen ikke. AV 269 er overtaget af VtV i år 2000 og de har den endnu. Den er gulmalet og bærer stadig nummeret 80 86 982 0 013-2. Jeg var selv med til at køre den fra Randers 12.11.2000.
I øvrigt har den aldrig heddet AVL 269.
Jan
Jeg skal beklage, at 8-tallet smuttede og blev til et 9-tal, for der er selvfølgelig tale om AV 268
Jeg skal beklage, at 8-tallet smuttede og blev til et 9-tal, for der er selvfølgelig tale om AV 268
Så er vi helt enige.