Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forskellige godstogslængder (Trafikpolitik)

af Gæst, 2/7 2016, 22:33 (3074 dage siden) @ DSV

Ud fra dit indlæg er det vist ikke tiden værd at forsøge at forklare, hvorfor det er vanskeligt at køre med længere godstog i andre lande - både nu og i fremtiden ;-)

Brænd du bare dine pædagogiske evner på over for mig - jeg er skam modtagelig. Det undrer mig bare, at "man" (hvem det så end er) i Europa er så "længdeforskrækkede". Bygningsentreprenører vil gerne bygge i højden, fordi de øverste etager - alt andet lige - giver en marginal stor fortjeneste.

På samme måde må jernbaneoperatører vel være interesseret i at hænge så mange vogne på deres godstog som muligt? I USA sidder de vel og griner af europæiske godstogslængder? :-)

Og jo: Jeg ved godt, at lange overhalingsspor er dyrere end kortere. Men omvendt er det jo også billigere at være på forkant; men det er lidt svært at ekspropriere arealer i rette længder, hvis man i Europa ikke har en fælles holdning til, hvad længde godstog skal have?

Fint nok, men det bliver kort:

Der findes en europæisk standard for længden på godstog nemlig 750 meter

Glad nu :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak