Fremtidens Tog - Seneste nyt (Trafikpolitik)
Det forventes at det nye regionaltogssystem fra Næstved - Haslev til København vil blive betjent med ME og dobbeltdækkere - der frigives af IC4, der på magisk vis kommer til at køre 300% bedre til december 2016, end det gør nu.
Hvorfor skulle der køre dieseltog på en elektrificeret jernbane? IC4 togene skal frigøre dobbeltdækkere til Slagelse-Ringsted-Østerport systemet så der kan frigives IR4 til Østerport-Esbjerg systemet og evt. til Næstved-Køge-Østerport når den tid kommer. IC4 er til rådighed men der er ikke kapacitet til at uddanne lokomotivfører til IC4 uden at påvirke driften.
Nye ellokomotiver (om DSB har råd) ventes først leveret 2020-2021, hvilket kan vise sig at blive FØR den nye jernbane København - Ringsted kan befares...
Det er ikke helt korrekt. DSB skal i år afgive ordre på 26 ellokomotiver til levering ultimo 2019 til regional og muligvis international trafik (to system)
--
Mvh Anders