Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Fremtidens Tog - Seneste nyt (Trafikpolitik)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 27/6 2016, 07:21 (3078 dage siden) @ SEB

Og så er det da godt, at der faktisk KAN købes hyldevare-tog der kører diesel! Det påståes jo ellers, at man ikke kan købe dieseltog som hyldevare - Hvilket altså så er en løgn? At de så ikke er helt så hurtige som eltog er en "biting", da jeg antager, de stadig er ligeså hurtige som de dieseltog vi faktisk bruger i dag?
Man kunne jo tænke sig, at man brugte dieseltog på "sidebanerne", og så eltog på de primære strækninger, hvor der er færre stop, og hvor hastigheden derfor kan være højere, end hastigheden typisk vil være på sidebanerne - Men det er vel egentlig også det der arbejdes hen imod?

Du kan få "masser" af hyldevare diesel hvis du holder dig under 180 km/t. Over det kniber det voldsomt. Det er jo det der er hele kernen i IC4 problematikken - man ville have 200km/t tog men havde/har ingen ledninger over alle hovedstrækningerne så man måtte vælge specialudviklet diesel.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Norske lokomotiver
Norske lokomotiver

Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak