Fremtidens Tog - Seneste nyt (Trafikpolitik)
Og så er det da godt, at der faktisk KAN købes hyldevare-tog der kører diesel! Det påståes jo ellers, at man ikke kan købe dieseltog som hyldevare - Hvilket altså så er en løgn? At de så ikke er helt så hurtige som eltog er en "biting", da jeg antager, de stadig er ligeså hurtige som de dieseltog vi faktisk bruger i dag?
Man kunne jo tænke sig, at man brugte dieseltog på "sidebanerne", og så eltog på de primære strækninger, hvor der er færre stop, og hvor hastigheden derfor kan være højere, end hastigheden typisk vil være på sidebanerne - Men det er vel egentlig også det der arbejdes hen imod?
Du kan få "masser" af hyldevare diesel hvis du holder dig under 180 km/t. Over det kniber det voldsomt. Det er jo det der er hele kernen i IC4 problematikken - man ville have 200km/t tog men havde/har ingen ledninger over alle hovedstrækningerne så man måtte vælge specialudviklet diesel.
--
Venligst
Michael Deichmann