Fremtidens Tog - Seneste nyt (Trafikpolitik)
Undskyld, men du tænker altså for meget som DSB.
DSB tror at de kan løse alle opgaver med en togtype. Det er der INGEN andre jernbaner der gør. Hvorfor mon? Fordi at man får et tog der ikke er optimalt til nogen af opgaverne.
Derudover er der heller ingen andre jernbaner der får bevilliget en total udskiftning på en gang, og levering af 100% ens togsæt over en længere årrække er praktisk talt gjort umuligt da kravene til sikkerhed m.v. samt markedet for komponenter konstant ændres. Så ender man alligevel ud med forskellige tog. Bare se DBAG's ICE3: Der er nu tre typer: BR 403/406 og den opdaterede 407, eller standardlokomotiverne BR 185/146.1, der videreudvkledes (oprindeligt fra 145/146) til 185.2, 146.2, 186 og nu den nye 187/147.
Det vigtigste er at anskaffe noget der er aktuelt, passer til opgaven og virker. Reservedele og vedligeholdelse lægger man i stor stil hos leverandøren. Det er således ikke videre relevant.
Jeg håber ikke at DSB med deres såkaldte ekspertise får noget somhelst at sige i denne sag.
Mvh MSS