Fremtidens Tog - Seneste nyt (Trafikpolitik)
Mht. vedligeholdelse, trafikplanlægning og uddannelse af personale vil det være optimalt, hvis DSB's flåde fremover fordeler sig på:
* Dieseltogsæt til ikke-elektrificerede strækninger (IC2/IC4 el. Desiro/Lint)
Jeg tror det vil være smartere at udlicitere de sidste dieselstrækninger. Der bliver jo kun Odense-Svendborg, Køge-Roskilde og sandsynligvis Vejle-Struer der ikke får køreledninger. De to sidstnævnte forventer man allerede udgår fra DSB's produktion til hhv. Lokaltog og den operatør der vinder strækningerne i Vestjylland ved et nyt udbud i 2021 hvor Arrivas kontrakter udløber.
Hvor har du oplysninger om, at Fredericia/Vejle-Struer evt. skal med i et fremtidigt udbud?
Det er mig der har husket forkert. Det var Aarhus-Langå-Stuer og Struer-Thisted der udgår af DSB's produktion i 2021. Jeg ved ikke hvorfor.
Kilde er side 29 her: http://www.dsb.dk/globalassets/kommunikation/beslutningsoplag-fremtidens-tog-2014.08.25...
--
Mvh Anders