Vejle og jernbanebroen - igen igen (Trafikpolitik)
Man vil bygge en fem milliarder dyr bro, der skal føre banen udenom en af landets største byer men beroliger samme by med, at man næsten ikke vil bruge broen
Hverken du eller sognerådspolitikerne i Vejle har (åbenbart?) forstået, hvad det gå ud på. I gentager de samme "argumenter" igen og igen; men det bliver de jo ikke mere rigtige af. Det virker mest af alt som om, I ikke vil forstå, hvad det går ud på.
Hvordan får Vejle dårligere betjening end i dag? Nej vel? Vejle får bedre betjening end i dag og hurtigere forbindelser end i dag. F. eks. reduceres rejsetiden mellem Vejle og København fra 2:04 til 1:36.
At visse tog kører uden om Vejle, skal Vejle kun være glad for, især når man i øvrigt får samme gode - og endda bedre og hurtigere betjening end i dag.
Jernbanebroen over Vejle Fjord er i øvrigt ikke "dyr". Den koster 4,272 mia. kr. inkl. 6 km landanlæg (niveau 2014) og inkl. 50% tillæg og ikke "fem milliarder", som du skriver og projekterne i Togfonden DK har da også samlet set en intern rente på hhv. 6,8%, 6,0% og 5,4% ved korrektionstillæg i henhold til principperne for Ny Anlægsbudgettering (NAB) på henholdsvis 10%, 30% og 50%.
Læs Timemodellen. Men det er nok for meget at forlange.