Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MO-vogne

af Jens Møller, København S, 6/3 2011, 16:59 (5014 dage siden)

Jeg er nybegynder på dette forum og blev med det samme glædeligt overrasket over de mange interessante billeder og artikler. Jeg vil tillade mig at lægge hårdt ud med et enkelt spørgsmål og et par billedønsker!

Er der nogen her på dette forum, som nogensinde har set MO 1828 på Sjælland? Det skal så nødvendigvis være før 20. april 1970, hvor vognen blev totalskadet i Grejsdalen.

Endvidere kunne jeg godt tænke mig at se billeder af vognene 1868, 1841 og 1975, som jo forsvandt fra denne verden meget tidligt, nemlig allerede fra 1968 til 1970.

Venlig hilsen
Jens MO-Møller

--
Jens MO-Møller
[image]

MO-vogne

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 6/3 2011, 17:13 (5014 dage siden) @ Jens Møller

Ja, det ville være ret interessant at se disse billeder, Mo 1828 ville jeg også gerne se billede af. Mon det er den der er på forsiden af "Midtjyske Jernbaner" af Niels Jensen ? Det ligner men andre mener noget andet!

--
[image]

MO-vogne

af Jens Møller, København S, 6/3 2011, 17:25 (5014 dage siden) @ Henrik Thomsen

Du har ret Henrik, det ER MO 1828 på dette meget flotte billede! Det er Hans Gerner Christiansen der har taget billedet; så vidt jeg ved i forb. med en DJK udflugt. En anden MO-vogn, nemlig MO 1869, som ligesom MO 1828 efter sigende aldrig har været på Sjælland, kunne det også være interessant at få be- eller afkræftet.

--
Jens MO-Møller
[image]

MO-vogne

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 6/3 2011, 17:28 (5014 dage siden) @ Jens Møller

Alle tiders, det var fint at få afklaret! Så er det spændende om der dukker noget op fra gemmerne!

--
[image]

MO-vogne

af Jens Møller, København S, 6/3 2011, 17:30 (5014 dage siden) @ Jens Møller