Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Regeringen sikrer ro om finansieringen til privatbanerne (Trafikpolitik)

af Ove Nygaard, 1/2 2016, 21:09 (3224 dage siden) @ Niels Munch

Dejlige nyheder... Er dog noget forundret over at der står et sted at det skulle tage 8 måneder fra de siger go, til de er skiftet... Det er fandme lang tid... I forhold til Vestfyn dobbeltspor sidste sommer osv.

Der skal vist fandme foretages fornyet udbud, idet det forrige blev stoppet p.g.a. regionens hænderrysten.

Kære Niels.

Uden at kloge mig på den politiske situation øst for Storebælt, så kan man vel også stilfærdigt sige, at regionens hænderrystning i virkeligheden har været udtryk for en fast hånd, som har skaffet en afklaring af finansieringen til privatbaner, som den forrige regering ikke magtede.
Og så bliver der vel ro om Tølløsebanen, hvor det største problem vel bliver, at den lokale dagspresse mister et af sine sikreste emner. Men de negative konsekvenser for busdriften er jo heller ikke at spøge med. Her skulle jeg nok slutte med duk og væk, men du skal nok komme efter mig alligevel. :-D

Bedste hilsener, til min kære fhv kollega ud i privatbanedrift.

Ove af Erritsø

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´

Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.

Læs mere

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak