Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB sprudler af visioner og ideer ...

af Gæst 20, 15/1 2016, 13:12 (3244 dage siden) @ L.H. Jensen

Sjovt, men med et tvist af sandhed.

Det er jo faktisk sådan at det er billigere for DSB at have togsæt stående på værksted i stedet for at øge vedligeholdelsen og få flere ud og køre! Øresundstogsæt står konstant på værksted.

DSB sprudler af visioner og ideer ...

af UTJ, 15/1 2016, 13:34 (3244 dage siden) @ Gæst 20

Sjovt, men med et tvist af sandhed.

Det er jo faktisk sådan at det er billigere for DSB at have togsæt stående på værksted i stedet for at øge vedligeholdelsen og få flere ud og køre! Øresundstogsæt står konstant på værksted.

DSB samler jo på togtyper som kan tåle langvarige værkstedsophold. Ingen nævnt, ingen glemt......

Der mangler en kategori satire og off topic

af Nordexpress, 16/1 2016, 12:17 (3243 dage siden) @ L.H. Jensen

hvor vi kan hjælpe DSB videre med strategien.

Der mangler en kategori satire og off topic

af Peer Pedersen, 18/1 2016, 11:30 (3241 dage siden) @ Nordexpress

Så mangler vi bare at togtosserne og politikerne var gået sammen for at sikre at DSB renoverede BN vogns materiellet, det kørte godt og sikkert ind til DSB standsede vedligeholdelsen. En total renovering havde betydet at vi fik den lækre komfort tilbage og samtidig havde sikret arbejde til mange danskere.
Det havde også betydet at vi kunne køre videre med både EA og ME, MZ og MY efter en tiltrængt renovering, også i Danmark.

Der mangler en kategori satire og off topic

af Lue, 18/1 2016, 12:19 (3241 dage siden) @ Peer Pedersen

Ja og en del af materiellet kunne jo nok have været blevet renoveret af alle de frivillige jernbanetosser der savner disse gamle tog tilbage på skinnerne. Til meget få penge da de vel gerne ville arbejde gratis.

Tænk hvis alle dem der skrev her inde var aktive i landets jernbaneklubber hold da op alt det materiel der kunne komme ud og rulle på skinnerne igen.

Der mangler en kategori satire og off topic

af gaest, 18/1 2016, 14:59 (3241 dage siden) @ Peer Pedersen

Så mangler vi bare at togtosserne og politikerne var gået sammen for at sikre at DSB renoverede BN vogns materiellet, det kørte godt og sikkert ind til DSB standsede vedligeholdelsen. En total renovering havde betydet at vi fik den lækre komfort tilbage og samtidig havde sikret arbejde til mange danskere.
Det havde også betydet at vi kunne køre videre med både EA og ME, MZ og MY efter en tiltrængt renovering, også i Danmark.

Med et par MO stammer i reserve? Evt MO opgraderet, motorblokkene udskiftet med transformator, og tagkølerne udskiftet med strømaftager til at køre som erstatning for nedbrudte Øresundstog?;-)

Der mangler en kategori satire og off topic

af Niels Munch, 18/1 2016, 16:09 (3241 dage siden) @ Nordexpress

Der mangler en kategori satire og off topic


I skal oppe jer, hvis I vil konkurrere med Rokokoposten!

Sakset fra en tysk manual, anvendes sikkert "andre steder":

[image]

Der mangler en kategori satire og off topic

af Peer Pedersen, 18/1 2016, 18:55 (3240 dage siden) @ Niels Munch

Dette er er kopi fra Lokomotiv personalets mødetavle ca. 1990.
[image]

Hilsen Peer.

Der mangler en kategori satire og off topic

af Scharfenberg, 18/1 2016, 19:29 (3240 dage siden) @ Peer Pedersen

Synes DSB bør gøre, som Uffe Paludan foreslår: Ombyg IC4 til batteritog og køb en masse nye uprøvede batteritog. Problemet er bare, at Paludan vist nok mener det i ramme alvor...

Der mangler en kategori satire og off topic

af gaest, 18/1 2016, 19:41 (3240 dage siden) @ Scharfenberg

Synes DSB bør gøre, som Uffe Paludan foreslår: Ombyg IC4 til batteritog og køb en masse nye uprøvede batteritog. Problemet er bare, at Paludan vist nok mener det i ramme alvor...

Man kan købe batterikoncepter der er afprøvet, og hvor man kender batteriernes egenskaber eller mangel på samme. Hvad med f.eks. batterier til powerboards. Dem går der jævnligt ild i, næsten oftere end der går ild i ME, således kan man her anvende kendte rutiner.

ContecRailBillige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak