Nedrivning af signalposten i Viborg (Generelt)
Det har man kunne se af planerne helt fra start, da vej/nye spor er tegnet lige oven i posten.
Så sådan er det altså bare (ingen ironi) .... ikke grund til at spilde tid og papir på indvendinger:
http://kommune.viborg.dk/Borger/Byggeri,-bolig-og-flytning/Min-ejendom/Afgoerelser/Nedr...Næste step bliver sikkert remisen og derefter (men det er der ikke planer om endnu) stationsbygningen .... som ikke længere passer ind i området og planerne for en moderne bydel.
Det var ikke min pointe. Pointen (uudsagt) var såre enkel, nemlig at man skulle have arbejdet med sagen da planerne var kendt, for jo tidligere man kommer på banen, desto større er chancerne for at få en kurvelineal til at dreje udenom en signalpost.
Nu må du tage tingene i den rigtige rækkefølge.
Da Viborg blev bygget grundlæggende om for nogle år siden, var der ingen der kendte noget til kommunens planer om at føre en vej gennem stationsområdet. Tvært imod var der lettelse blandt entusiaster over at signalposten ikke længere lå mellem sporene men ude til siden.
Jeg er sikker på at Viborg kommune må overtage både remise og signalpost (bygningerne altså) uden beregning, men hverken kommunen eller Banedanmark ønsker åbenbart at være med til at drive museumsvirksomhed på den måde - ligesom DSB heller ikke er det for deres bygningsmasse. Det der ikke kan anvendes eller sælges, bliver revet ned.