Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Godstogskapacitet Skagen-Aarhus (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 18/11 2015, 21:45 (3301 dage siden) @ Lars Jensen

... eller mangel på samme.

I bortforklaringen af, hvorfor man ikke kan køre ret mange containere mellem Skagen og Århus, kom ministeren til at forære banen mellem Hjørring og Frederikshavn til Nordjyske Jernbaner :-D

Hilsen Lars


Ja, det er et underligt svar. Der bliver ikke spurgt om mulighederne for kørsel i Sydjylland; men det svarer Banedanmark så lystigt på alligevel.

Er der i øvrigt noget om snakken om, at der ugentligt kører 80 containere på lastbiler - containere som kunne have kørt på jernbane? Og da alle (men åbenbart hverken minister eller Banedanmark) ved, at toget skal til Aarhus Havn, er det vel lidt underordnet med omløbsmulighederne i Aarhus?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

DSB MO1880

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak