Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Nyt politiforlig finansieres af Storebæltsforbindelsen (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 17/11 2015, 16:27 (3303 dage siden)

Som overskriften angiver, er der nu indgået et nyt politiforlig. De øgede omkostninger finansieres primært af "Storebæltsforbindelsen".

Hvilken indflydelse det får for togenes omkostninger ved at benytte Storebæltsforbindelsen, har jeg endnu ikke fundet noget om.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Nyt politiforlig finansieres af Storebæltsforbindelsen

af John, 17/11 2015, 18:43 (3302 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Næppe nogen indflydelse. Storebælt har længe præsteret 3-cifrede millionoverskud der - i stedet for at blive anvendt til hurtigere tilbagebetaling er blevet anvendt af politikerne til diverse "projekter".

Nyt politiforlig finansieres af Storebæltsforbindelsen

af John, 17/11 2015, 20:51 (3302 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ser nu at det er jernbanetilskuddet man vil fjerne, ja så er der vel risiko for at det kommer til at koste ekstra at kryde bæltet i tog

Nyt politiforlig finansieres af Storebæltsforbindelsen

af Gæst, 17/11 2015, 21:58 (3302 dage siden) @ John

80 km/t hastighedsbegrænsning for biler på broen vil også kunne skæppe i kassen.

Kombineret med permanent "vejarbejde" i form af et skilt og nogle markeringsspæle helt ude ved rækværket.

2500 fartgalninge blitzet på Storebæltsbroen kan Ekstra Bladet så skrive.

Nyt politiforlig finansieres af Storebæltsforbindelsen

af gaest, 20/11 2015, 14:11 (3300 dage siden) @ John

Næppe nogen indflydelse. Storebælt har længe præsteret 3-cifrede millionoverskud der - i stedet for at blive anvendt til hurtigere tilbagebetaling er blevet anvendt af politikerne til diverse "projekter".

Det undrer mig at ting der går godt ikke bliver "privatiseret" for et beskedent beløb, som det f.eks. DONG aktierne.

Nyt politiforlig finansieres af Storebæltsforbindelsen

af re20000, 20/11 2015, 21:16 (3299 dage siden) @ gaest

Næppe nogen indflydelse. Storebælt har længe præsteret 3-cifrede millionoverskud der - i stedet for at blive anvendt til hurtigere tilbagebetaling er blevet anvendt af politikerne til diverse "projekter".


Det undrer mig at ting der går godt ikke bliver "privatiseret" for et beskedent beløb, som det f.eks. DONG aktierne.

Tålmodighed...tålmodighed...

Nyt politiforlig finansieres af Storebæltsforbindelsen

af Bengt Larsson, 6/12 2015, 19:57 (3283 dage siden) @ John

Næppe nogen indflydelse. Storebælt har længe præsteret 3-cifrede millionoverskud der - i stedet for at blive anvendt til hurtigere tilbagebetaling er blevet anvendt af politikerne til diverse "projekter".

Det blir svårt att finansiera Femern-förbindelsen, om det blir gratis att åka bil över Storebælt. Då åker bilarna från Sverige eller København till Tyskland inte genom Femern-förbindelsen.

Avatar

Nyt politiforlig finansieres af Storebæltsforbindelsen

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/12 2015, 20:06 (3283 dage siden) @ Bengt Larsson

Næppe nogen indflydelse. Storebælt har længe præsteret 3-cifrede millionoverskud der - i stedet for at blive anvendt til hurtigere tilbagebetaling er blevet anvendt af politikerne til diverse "projekter".


Det blir svårt att finansiera Femern-förbindelsen, om det blir gratis att åka bil över Storebælt. Då åker bilarna från Sverige eller København till Tyskland inte genom Femern-förbindelsen.


Netop. Derfor afholder de fleste politikere sig også fra at tale om at nedsætte priserne på Storebæltsforbindelsen, idet det vil svække økonomien i Femernforbindelsen. Indtil begge forbindelser er gældfri, vil de dele et vist skæbnefællesskab.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Jernbanehistorisk grundforskning - det nye sort

Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere

Jernbanebøger

På Sporet af 2019

På Sporet af 2019. Pris 240 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak