Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Spisevogn. 29+12 pladser, køkken. Elektrisk belysning. Dynamo og batteri. Varmtvandskedel og varmeledning. Trykluft- og skruebremse. Nødbremsegreb. Bogietapafstand 16 m. Tara 52,2 tons. Leveret som model WP uden køkken. Ombygget 1938 i Budapest til model WR. Anvendt København - Gedser 1938-39. Hensat under anden verdenskrig på Østerport, i Fredensborg og i Klampenborg. Fra 1951 A+B styreledninger for brug i Englænderen. RIC varmehaner og koblinger monteret 1952 på Cvk Kh. Fra 1954 anvendt i Nordpilen om sommeren og sluttelig i Nord Express (1961).
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest