Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024
SAJYKA Amba
(Retur til oversigt)
Herning. Se også SAJYKA før 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
805 3 000 | Scandia | 1956 | 10,58 m. | 5,7 m. | Omlitreret 1980 fra 081 6 000. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1987. |
805 3 001 | Scandia | 1956 | 10,58 m. | 5,7 m. | Omlitreret 1980 fra 081 6 001. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986. |
805 3 002 | Scandia | 1956 | 10,58 m. | 5,7 m. | Omlitreret 1980 fra 081 6 002. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986. |
805 3 003 | Scandia | 1954 | 10,58 m. | 5,7 m. | Omlitreret 1980 fra 081 6 003. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986. |
805 3 004 | Scandia | 1954 | 10,58 m. | 5,7 m. | Omlitreret 1980 fra 081 6 004. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986. |
805 3 005 | Scandia | 1954 | 10,58 m. | 5,7 m. | Omlitreret 1980 fra 081 6 005. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Herning. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret 1986. |
Jernbanebøger
Med jernbane gennem hverdag og arbejde. Pris 250 kr.
Læs mereJernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet