Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024
Phønix A/S
(Retur til oversigt)
Phønix blev i 1997 overtaget af norske Rieber & Søn. Se også Phønix før 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
910 6 008 | Scandia | 1949 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1980 fra 092 0 106. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. 1991 retur til DSB og udrangeret. |
910 6 018 | Scandia | 1949 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1980 fra 092 0 100. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. 1991 retur til DSB og udrangeret. |
910 6 019 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1980 fra 092 0 101. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. 1991 retur til DSB og udrangeret. |
910 6 020 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1980 fra 092 0 104. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. 1991 retur til DSB og udrangeret. |
910 6 034 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1980 fra 092 0 102. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. 1991 retur til DSB og udrangeret. |
910 6 036 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1980 fra 092 0 103. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. 1991 retur til DSB og udrangeret. |
910 6 037 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1980 fra 092 0 105. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. 1991 retur til DSB og udrangeret. |
910 6 047 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1980 fra 092 0 107. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. 1991 retur til DSB og udrangeret. |
910 6 049 | Scandia | 1949 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1980 fra 092 0 108. Beholdervogn. 100 km/t. 2x15 m³. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres skifergranulat og talkum. 1991 retur til DSB og udrangeret. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge