Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024
Dansk Esso A/S
(Retur til oversigt)
Se også Dansk Esso før 1980. 1986 til Dansk Statoil A/S.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
705 0 218 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 218. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. 1986 til Dansk Statoil 705 0 218. |
705 0 219 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 219. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Kalundborg. I vognen må befordres benzin og brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 705 0 219. |
720 2 220 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 220. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 12,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Esbjerg. I vognen må befordres brændselsolie. Udrangeret 1985. |
720 2 221 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 221. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 12,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Kalundborg. I vognen må befordres benzin og brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 720 2 221. |
705 0 222 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 222. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres benzin og brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 705 0 222. |
720 2 223 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 223. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 12,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 720 2 223. |
720 2 224 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 224. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. 1986 til Dansk Statoil 720 2 224. |
720 2 226 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 226. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres benzin og brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 720 2 226. |
720 2 227 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 227. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Kalundborg. I vognen må befordres brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 720 2 227. |
720 2 228 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 228. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Kalundborg. I vognen må befordres brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 720 2 228. |
720 2 229 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 229. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 12 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Kalundborg. I vognen må befordres brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 720 2 229. |
720 2 230 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 230. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 12,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Kalundborg. I vognen må befordres brændselsolie. Udrangeret 1985. |
705 0 231 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 231. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Kalundborg. I vognen må befordres benzin og brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 705 0 231. |
705 0 232 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 232. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Kalundborg. I vognen må befordres benzin og brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 705 0 232. |
705 0 234 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 234. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Kalundborg. I vognen må befordres benzin og brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 705 0 234. |
720 2 236 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 236. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres benzin og brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 720 2 236. |
720 2 237 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 237. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres brændselsolie. Udrangeret 1985. |
720 2 238 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 238. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1985. |
720 2 239 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 239. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres smøreolie. Udrangeret 1985. |
720 2 240 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 240. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. 1986 til Dansk Statoil 720 2 240. |
720 2 241 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 241. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1985. |
720 2 242 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 242. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. 1986 til Dansk Statoil 720 2 242. |
720 2 243 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 243. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres smøreolie. 1986 til Dansk Statoil 720 2 243. |
720 2 244 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 244. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres benzin og brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 720 2 244. |
720 2 246 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 246. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. 1986 til Dansk Statoil 720 2 246. |
720 2 247 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 247. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres brændselsolie. Udrangeret 1985. |
720 2 554 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 554. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 12,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 720 2 554. |
720 2 555 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 555. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 12,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 720 2 555. |
720 2 556 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 556. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres brændselsolie. 1986 til Dansk Statoil 720 2 556. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest