Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024
Kemira A/S
(Retur til oversigt)
1989 fra Superfos. Produktionen i Fredericia blev indstillet i 2004. Derefter kun lager og distribution.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
716 5 021 | Scandia | 1962 | 8,94 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 716 5 021. Tankvogn. 90 km/t. 18.000 liter. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 62% salpetersyre. Udrangeret 1995. Tank anvendt til 736 5 021. |
736 5 021 | Scandia | 1964 | 10,58 m. | 5,7 m. | Tankvogn. Bygget 1995 med undervogn fra Gs 120 3 673 og tank fra 716 5 021. 18.000 liter. Tara 10,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 62% salpetersyre. Udrangeret 2005. |
736 5 022 | Scandia | 1966 | 8,94 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 736 5 022. Tankvogn. 90 km/t. 21.500 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 62% salpetersyre. Udrangeret 2004. |
736 5 023 | Scandia | 1966 | 8,94 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 736 5 023. Tankvogn. 90 km/t. 21.500 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 62% salpetersyre. Ny undervogn 1997 fra DSB Gs 120 3 279. Udrangeret 2005. |
736 5 024 | Scandia | 1966 | 8,94 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 736 5 024. Tankvogn. 90 km/t. 21.500 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 62% salpetersyre. Udrangeret 2004. |
722 5 032 | Scandia | 1950 | 8,9 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 722 5 032. Tankvogn. 90 km/t. 17.500 liter. Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Udrangeret 1995. |
712 5 038 | Györ | 1941 | 8,8 m. | 4,5 m. | 1989 fra Superfos 712 5 038. Tankvogn. 90 km/t. 17.500 liter. Tara 11,9 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Udrangeret 1990. Tank flyttet til 736 5 052. |
712 5 039 | Scandia | 1943 | 8,8 m. | 4,5 m. | 1989 fra Superfos 712 5 039. Tankvogn. 90 km/t. 17.500 liter. Tara 11,9 tons. Trykluftbremseg. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Udrangeret 1990. Tank flyttet til 736 5 053. |
722 5 040 | Westhofen | 1960 | 8,74 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 722 5 040. Tankvogn. 90 km/t. 20.000 liter. Tara 11 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. 2001 til Railion. I drift 2006. Udrangeret 2006/07. |
722 5 041 | Westhofen | 1960 | 8,74 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 722 5 041. Tankvogn. 90 km/t. 20.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Udrangeret 1999. |
736 5 042 | Kaminski | 1966 | 8,74 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 736 5 042. Tankvogn. 90 km/t. 24.000 liter. Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Nylakeret 2004 med GrowHow-logo. Udrangeret 2005/07. Oph. 2007 i Fredericia. |
736 5 043 | Kaminski | 1966 | 8,74 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 736 5 043. Tankvogn. 90 km/t. 24.000 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Udrangeret 2005/07. |
736 5 044 | Kaminski | 1969 | 8,74 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 736 5 044. Tankvogn. 90 km/t. 24.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Nylakeret 2004 med GrowHow-logo. I drift 2006. Oph. 2007 i Fredericia. |
736 5 045 | Kaminski | 1969 | 8,74 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 736 5 045. Tankvogn. 90 km/t. 24.000 liter. Tara 12 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Udrangeret 1995. |
736 5 046 | Kaminski | 1973 | 9,8 m. | 6,5 m. | 1989 fra Superfos 736 5 046. Tankvogn. 90 km/t. 25.000 liter. Tara 13 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Fra 1996 regimenr. 44. Udrangeret 2004. |
736 5 047 | Kaminski | 1973 | 9,8 m. | 6,5 m. | 1989 fra Superfos 736 5 047. Tankvogn. 90 km/t. 25.000 liter. Tara 12,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Fra 1996 regimenr. 44. Udrangeret 1999. |
736 5 048 | Kaminski | 1973 | 9,8 m. | 6,5 m. | 1989 fra Superfos 736 5 048. Tankvogn. 90 km/t. 25.000 liter. Tara 12,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Fra 1996 regimenr. 44. Udrangeret 2005/07. |
736 5 049 | Chr. Olsson | 1962 | 9,64 m. | 5,7 m. | 1989 fra Superfos 736 5 049. Tankvogn. 90 km/t. 21.520 liter. Tara 12,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Hensat (1995). Udrangeret 1996. |
736 5 050 | Chr. Olsson | 1962 | 9,64 m. | 5,7 m. | 1989 fra Superfos 736 5 050. Tankvogn. 90 km/t. 21.470 liter. Tara 13 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Hensat (1995). Udrangeret 1997. |
736 5 051 | Chr. Olsson | 1962 | 9,14 m. | 5 m. | Købt 1990 fra SJ 070 3 646 og monteret med tank fra 716 5 034. Tankvogn. 90 km/t. 24.000 liter. Tara 12 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. I drift 2003. Udrangeret 2004. |
742 5 052 | Chr. Olsson | 1962 | 9,14 m. | 5 m. | Købt 1990 fra SJ 070 3 643 og monteret med tank fra 712 5 038. Tankvogn. 90 km/t. 17.500 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. Hensat (1995). Udrangeret 1996. |
742 5 053 | Chr. Olsson | 1962 | 9,14 m. | 5 m. | Købt 1990 fra SJ 070 3 640 og monteret med tank fra 712 5 039. Tankvogn. 90 km/t. 17.500 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 30% saltsyre. I drift 1999. Udrangeret 1999. |
722 5 061 | Lüttgens | 1941 | 8,8 m. | 4,5 m. | 1989 fra Superfos 722 5 061. Tankvogn. 90 km/t. 12.500 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Udrangeret 1990. |
722 5 062 | SGP | 1941 | 8,8 m. | 4,5 m. | 1989 fra Superfos 722 5 062. Tankvogn. 90 km/t. 12.500 liter. Tara 10,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Udrangeret 1990. |
722 5 063 | Heidelberg | 1940 | 8,8 m. | 4,5 m. | 1989 fra Superfos 722 5 063. Tankvogn. 90 km/t. 12.500 liter. Tara 10,1 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Udrangeret 1990. |
716 5 064 | Kaminski | 1960 | 8,74 m. | 4,5 m. | 1989 fra Superfos 716 5 064. Tankvogn. 90 km/t. 16.000 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Hensat (1995). Udrangeret 1996. |
716 5 065 | Kaminski | 1960 | 8,74 m. | 4,5 m. | 1989 fra Superfos 716 5 065. Tankvogn. 90 km/t. 16.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Udrangeret 1997. |
716 5 066 | Kaminski | 1960 | 8,74 m. | 4,5 m. | 1989 fra Superfos 716 5 066. Tankvogn. 90 km/t. 16.000 liter. Tara 11,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Hensat (1995). Udrangeret 1997. |
716 5 067 | Kaminski | 1960 | 8,74 m. | 4,5 m. | 1989 fra Superfos 716 5 067. Tankvogn. 90 km/t. 16.000 liter. Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Udrangeret 1992. |
736 5 068 | Scandia | 1964 | 10,58 m. | 5,7 m. | Isoleret tankvogn. Bygget 1992 med undervogn fra Gs 120 3 618 og tank fra svensk tankvogn (bygget af Chr. Olsson, Falkenberg i 1962). 90 km/t. 23.000 liter. Tara 14,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Ophugget 1999 eller solgt til Gardit, Viborg? |
716 5 069 | Scandia | 1962 | 8,94 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 716 5 069. Tankvogn. 90 km/t. 16.300 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Udrangeret 1993. |
736 5 069 | Scandia | 1964 | 10,58 m. | 5,7 m. | Tankvogn. Bygget 1993 med undervogn fra Gs 120 3 639 og tank fra 716 5 069. 90 km/t. 16.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Udrangeret 1999. |
716 5 070 | Scandia | 1962 | 8,94 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 716 5 070. Tankvogn. 90 km/t. 16.300 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Udrangeret 1993. |
716 5 071 | Scandia | 1962 | 8,94 m. | 5 m. | 1989 fra Superfos 716 5 071. Tankvogn. 90 km/t. 20.860 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Hensat (1993-94). Udrangeret 1995. |
736 5 072 | Kaminski | 1966 | 8,73 m. | 4,5 m. | 1989 fra Superfos 736 5 072. Tankvogn. 90 km/t. 16.000 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Udrangeret 1999. |
736 5 073 | Kaminski | 1966 | 8,73 m. | 4,5 m. | 1989 fra Superfos 736 5 073. Tankvogn. 90 km/t. 16.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre og oleum. Udrangeret 1999. |
783 9 074 | Linke-Hofmann | 1973 | 14,4 m. | 9,36 m. | 1991 fra Superfos 786 5 074. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 1,8 m. 90 km/t. 34.000 liter. Tara 19,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Hensat (1995). Udrangeret 1996. Oph. 1999. |
783 9 075 | Linke-Hofmann | 1973 | 14,4 m. | 9,36 m. | 1989 fra Superfos 786 5 075. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 1,8 m. 90 km/t. 34.000 liter. Tara 19,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Hensat (1993-95). Udrangeret 1996. Oph. 1995? |
783 9 076 | Linke-Hofmann | 1973 | 14,4 m. | 9,36 m. | 1991 fra Superfos 786 5 076. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 1,8 m. 90 km/t. 34.000 liter. Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Udrangeret 1999. Fredericia 2002-04. |
783 9 077 | Linke-Hofmann | 1973 | 14,4 m. | 9,36 m. | 1991 fra Superfos 786 5 077. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 1,8 m. 90 km/t. 34.000 liter. Tara 20 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Udrangeret 2002. Oph. 2002 i Fredericia. |
783 9 078 | Linke-Hofmann | 1973 | 14,4 m. | 9,36 m. | 1989 fra Superfos 786 5 078. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 1,8 m. 90 km/t. 34.000 liter. Tara 19,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Hensat (1993-95). Udrangeret 1996. |
783 9 079 | Linke-Hofmann | 1973 | 14,4 m. | 9,36 m. | 1991 fra Superfos 786 5 079. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 1,8 m. 90 km/t. 34.000 liter. Tara 19,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Udrangeret 1999. |
783 9 080 | Linke-Hofmann | 1973 | 14,4 m. | 9,36 m. | 1990 fra Superfos 786 5 080. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 1,8 m. 90 km/t. 34.000 liter. Tara 19,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Udrangeret 1999. |
783 9 081 | Linke-Hofmann | 1973 | 14,4 m. | 9,36 m. | 1989 fra Superfos 786 5 081. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 1,8 m. 90 km/t. 34.000 liter. Tara 19,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Hensat (1993-95). Udrangeret 1996. |
783 9 082 | Linke-Hofmann | 1973 | 14,4 m. | 9,36 m. | 1990 fra Superfos 786 5 082. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 1,8 m. 90 km/t. 34.000 liter. Tara 19,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Udrangeret før 2002. |
783 9 083 | Linke-Hofmann | 1973 | 14,4 m. | 9,36 m. | 1992 fra Superfos 786 5 083. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 1,8 m. 90 km/t. 34.000 liter. Tara 19,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Hensat (1995). Udrangeret 1996. |
736 5 084 | Chr. Olsson | 1962 | 9,64 m. | 5,7 m. | 1989 fra Superfos 786 5 084. Tankvogn. 90 km/t. 21.460 liter. Tara 13,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Udrangeret 1992. Tank overført til ny 736 5 084. |
736 5 084 | Scandia | 1964 | 10,58 m. | 5,7 m. | Tankvogn. Bygget 1992 med undervogn fra Gs 120 3 577 og tank fra gammel 736 5 084. 90 km/t. 21.460 liter. Tara 13,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Udrangeret 2004. |
736 5 085 | Chr. Olsson | 1962 | 9,64 m. | 5,7 m. | 1989 fra Superfos 786 5 085. Tankvogn. 90 km/t. 21.470 liter. Tara 13,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Hensat (1995). Udrangeret 1996. |
736 5 086 | Chr. Olsson | 1962 | 9,14 m. | 5 m. | Købt 1990 fra SJ 070 3 642. Tankvogn. 90 km/t. 20.960 liter. Tara 13,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Udrangeret 1999. |
736 5 087 | Chr. Olsson | 1962 | 9,14 m. | 5 m. | Købt 1990 fra SJ 070 3 645. Tankvogn. 90 km/t. 20.940 liter. Tara 13,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Udrangeret 2004. |
736 5 088 | Chr. Olsson | 1964 | 9,4 m. | 5,4 m. | Købt 1990 fra SJ 736 6 021. Tankvogn. 90 km/t. 16.500 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre 96% svovlsyre. Udrangeret 2003. Solgt 2003 til Gardit som blikfang. |
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Jernbanebøger
Holbækegnens Mergelselskab, Hannerup Mergelleje. Pris 150 kr.
Læs mere