Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024
Dansk Shell A/S
(Retur til oversigt)
Se også Dansk Shell før 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
700 0 816 | Trazegnies | 1941 | 8,95 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 816. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 10,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres smøreolier. Udrangeret 1985. Prøvestenen 2011. Fjernet før 2014. |
700 0 817 | Haine | 1941 | 8,7 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 817. Tankvogn. 80 km/t. 26.500 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres smøreolier. Udrangeret 1989. |
720 2 823 | Uerdingen | 1941 | 8,87 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 823. Tankvogn. 80 km/t. 30.000 liter. Tara 10 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1989. |
720 2 824 | Uerdingen | 1939 | 8,415 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 824. Tankvogn. 80 km/t. 30.000 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1989. |
720 2 825 | MAN | 1941 | 8,87 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 825. Tankvogn. 80 km/t. 30.000 liter. Tara 10 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1989. |
720 2 826 | Lüttgens | 1942 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 826. Tankvogn. 80 km/t. 30.000 liter. Tara 9,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1986. |
720 2 828 | Stauding | 1943 | 8,81 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 828. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1989. Solgt 19xx til privat. Scheggerott 2017-18. |
720 2 829 | Familleureux | 1943 | 8,81 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 829. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres smøreolier. Udrangeret 1989. |
720 2 830 | MAN | 1943 | 8,75 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 830. Tankvogn. 80 km/t. 30.000 liter. Tara 10,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1986. |
720 2 831 | SGP | 1943 | 8,79 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 831. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres smøreolier. Udrangeret 1989. |
770 0 832 | Köln-Erfurd | 1941 | 12,4 m. | 6,6 m. | Omlitreret 1980 fra 075 0 832. Tankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 63.000 liter. Tara 18,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1987. |
770 0 833 | Uerdingen | 1941 | 12,35 m. | 6,6 m. | Omlitreret 1980 fra 075 0 833. Tankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 63.000 liter. Tara 17,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1987. |
720 2 835 | Chr. Olsson | 1951 | 9,2 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 835. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 13 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1986. |
720 2 837 | Chr. Olsson | 1951 | 9,2 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 837. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til DSB Tjenestevogn 947 0 206. |
720 2 838 | Chr. Olsson | 1951 | 9,2 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 838. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 13,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til DSB Tjenestevogn 947 0 207. |
720 2 840 | Chr. Olsson | 1951 | 9,2 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 840. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 13,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1986. |
720 2 841 | Chr. Olsson | 1951 | 9,2 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 841. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1986 til Renovadan 720 2 807. |
720 2 842 | Chr. Olsson | 1951 | 9,2 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 842. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 13,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1987 til Renovadan 720 2 808. |
720 2 843 | Chr. Olsson | 1951 | 9,2 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 843. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 13,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1986 til Renovadan 720 2 804. |
720 2 844 | Chr. Olsson | 1951 | 9,2 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 844. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1986. |
705 0 845 | Chr. Olsson | 1951 | 9,2 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 845. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1986. |
720 2 847 | Chr. Olsson | 1951 | 9,2 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 847. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til Holm & Schmidt 720 2 600. |
720 2 848 | Chr. Olsson | 1951 | 9,2 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 848. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1986 til Renovadan 720 2 805. |
720 2 849 | Chr. Olsson | 1951 | 9,2 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 849. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1986 til Renovadan 720 2 806. |
720 2 850 | Scandia | 1948 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 850. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1991. |
720 2 851 | Scandia | 1948 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 851. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1984. |
720 2 852 | Scandia | 1948 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 852. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til BASF 720 2 740. |
720 2 853 | Scandia | 1948 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 853. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til DSB Tjenestevogn 947 0 208. 1988/94 til Jernbanemuseet som ZE 502853. |
720 2 854 | Scandia | 1948 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 854. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1984. |
720 2 855 | Scandia | 1948 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 855. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til BASF 720 2 741. |
720 2 856 | Scandia | 1948 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 856. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1984. |
720 2 857 | Scandia | 1948 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 857. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1987. |
720 2 858 | Scandia | 1948 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 858. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1992. |
720 2 859 | Scandia | 1948 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 859. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1991. |
720 2 860 | Scandia | 1948 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 860. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Udrangeret 1984. |
720 2 861 | Scandia | 1948 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 861. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til BASF 720 2 742. |
720 2 862 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 862. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til BASF 720 2 743. |
720 2 863 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 863. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1985. |
720 2 864 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 864. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres smøreolier. Udrangeret 1984. |
720 2 865 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 865. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres smøreolier. Udrangeret 1992. |
720 2 866 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 866. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til BASF 720 2 744. |
720 2 867 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 867. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1991. |
720 2 868 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 868. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1982 til BASF 720 2 745. |
720 2 869 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 869. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brandbare opløsningsmidler. Udrangeret 1992. |
700 0 871 | Scandia | 1949 | 8,82 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 871. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1985 til Renovadan 720 2 801. |
720 2 872 | Scandia | 1949 | 8,82 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 872. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1985 til Renovadan 720 2 802. |
720 2 873 | Scandia | 1949 | 8,82 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 873. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til BASF 720 2 753. |
720 2 874 | Scandia | 1949 | 8,82 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 874. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til DSB Tjenestevogn 947 0 209. |
700 0 875 | Scandia | 1949 | 8,82 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 875. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til BASF 720 2 754. |
700 0 876 | Scandia | 1949 | 8,82 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 876. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til BASF 700 0 755. |
700 0 877 | Scandia | 1949 | 8,82 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 877. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1985 til Renovadan 700 0 803. |
700 0 878 | Scandia | 1949 | 8,82 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 878. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 13,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til BASF 700 0 756. |
745 0 878 | Chr. Olsson | 1963 | 8,8 m. | 4,5 m. | Købt 1986 fra SJ Uhs 072 0 233. Tankvogn. 90 km/t. 36.000 liter. Tara 11 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbare opløsningsmidler. Fra 1992 typenr. 735. Udrangeret 1994. |
700 0 879 | Scandia | 1949 | 8,82 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 0 879. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 13,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændselsolier. Solgt 1983 til BASF 700 0 757. |
745 0 879 | Chr. Olsson | 1963 | 8,8 m. | 4,5 m. | Købt 1986 fra SJ Uhs 072 0 263. Tankvogn. 90 km/t. 36.300 liter. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbare opløsningsmidler. Fra 1992 typenr. 735. Udrangeret 1994. |
745 0 880 | Chr. Olsson | 1963 | 8,8 m. | 4,5 m. | Købt 1986 fra SJ Uhs 072 0 269. Tankvogn. 90 km/t. 36.000 liter. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbare opløsningsmidler. Fra 1992 typenr. 735. Udrangeret 1994. |
745 0 881 | Chr. Olsson | 1963 | 8,8 m. | 4,5 m. | Købt 1986 fra SJ Zs 735 1 052. Tankvogn. 90 km/t. 36.000 liter. Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbare opløsningsmidler. Fra 1992 typenr. 735. Udrangeret 1994. |
745 0 882 | Chr. Olsson | 1963 | 8,8 m. | 4,5 m. | Købt 1986 fra SJ Zs 735 1 057. Tankvogn. 90 km/t. 36.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbare opløsningsmidler. Fra 1992 typenr. 735. Udrangeret 1994. |
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge
Hedeland Veteranbanes lokomotiver
Her er en oversigt over alle smalsporslokomotiver (damp, benzin og diesel) tilhørende Hedelands Veteranbane (Industribaneklubben). Listen er forsynet med links til lokomotiverne i Jernbanen.dk´s database, hvor data og billeder kan ses.
Læs mereJernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest