Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024
Ikea A/S
(Retur til oversigt)
Taastrup. Se også Ikea før 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
291 1 000 | Scandia | 1943 | 21,7 m. | 14 m. | Omlitreret 1980 fra 097 0 000. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981. |
291 1 001 | Scandia | 1943 | 21,7 m. | 14 m. | Omlitreret 1980 fra 097 0 001. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981. |
291 1 002 | Scandia | 1951 | 21,7 m. | 14 m. | Omlitreret 1980 fra 097 0 002. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981. |
291 1 003 | Scandia | 1959 | 21,7 m. | 14 m. | Omlitreret 1980 fra 097 0 003. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981. |
291 1 004 | Scandia | 1959 | 21,7 m. | 14 m. | Omlitreret 1980 fra 097 0 004. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981. |
Togbelysning
Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.
Læs mere