Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024

Taastrup. Se også Ikea før 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
291 1 000Scandia194321,7 m.14 m.Omlitreret 1980 fra 097 0 000. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981.
291 1 001Scandia194321,7 m.14 m.Omlitreret 1980 fra 097 0 001. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981.
291 1 002Scandia195121,7 m.14 m.Omlitreret 1980 fra 097 0 002. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981.
291 1 003Scandia195921,7 m.14 m.Omlitreret 1980 fra 097 0 003. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981.
291 1 004Scandia195921,7 m.14 m.Omlitreret 1980 fra 097 0 004. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981.
DSB MO 1839
Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak