Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
Texaco A/S
(Retur til oversigt)
1974/77 fra Oliekompagniet Rhenania. Tanke var grå med rød skrift, fra 1978 mørkerøde tanke. Se også Texaco efter 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
070 1 801 | Scandia | 1942 | 8,46 m. | 4,5 m. | 1974/77 fra Rhenania 0701801. Rød tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). Omlitreret 1980 til 700 1 801. |
070 1 802 | Scandia | 1942 | 8,46 m. | 4,5 m. | 1974/77 fra Rhenania 0701802. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). Omlitreret 1980 til 700 1 802. |
070 1 803 | Scandia | 1942 | 8,46 m. | 4,5 m. | 1974/77 fra Rhenania 0701803. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). Omlitreret 1980 til 700 1 803. |
070 1 804 | Scandia | 1943 | 8,46 m. | 4,5 m. | 1974/77 fra Rhenania 0701804. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). Omlitreret 1980 til 700 1 804. |
070 1 805 | Scandia | 1943 | 8,46 m. | 4,5 m. | 1974/77 fra Rhenania 0701805. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). Omlitreret 1980 til 700 1 805. |
070 1 807 | Scandia | 1944 | 8,46 m. | 5 m. | 1974/77 fra Rhenania 0701807. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,1 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Benzin, benzol, petroleum, mineralske og vegetabilske olier (herunder også smøreolier). Omlitreret 1980 til 700 1 807. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest