Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
Nordisk Gulf-Gas A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted Esbjerg.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
075 2 201 | Chr. Olsson | 1951 | 13,5 m. | 7,8 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504201. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 49.490 liter. Tara 30,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Esbjerg. I vognen må befordres: Butan, butylen, gasblanding A-B, propan og propylen. Udrangeret 1973. Solgt 1974 til Sverige/Norge. |
075 2 202 | Chr. Olsson | 1951 | 13,5 m. | 7,8 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504202. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 49.490 liter. Tara 30,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Esbjerg. I vognen må befordres: Butan, butylen, gasblanding A-B, propan og propylen. Udrangeret 1973. Solgt 1974 til Sverige/Norge. |
077 2 203 | Chr. Olsson | 1964 | 14,9 m. | 8,3 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 504203. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 79.900 liter. Tara 35,61 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Esbjerg. I vognen må befordres: Butan, butylen, gasblanding A-B, propan og propylen. Udrangeret 1975. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet