Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
DSB for anden statsvirksomhed (HMAK)
(Retur til oversigt)
Hærens Materiel Kommando. Se også Hærens Operative Kommando efter 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
047 0 100 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 100. |
047 0 101 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 101. |
047 0 102 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 102. |
047 0 103 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 103. |
047 0 104 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 104. |
047 0 105 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 105. |
047 0 106 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 106. |
047 0 107 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Varde. Omlitreret 1980 til 473 3 107. |
047 0 108 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 108. |
047 0 109 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 109. |
047 0 110 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 110. |
047 0 111 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 111. |
047 0 112 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 112. |
047 0 113 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 113. |
047 0 114 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 114. |
047 0 115 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 115. |
047 0 116 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 116. |
047 0 117 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 117. |
047 0 118 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 118. |
047 0 119 | Linke-Hofmann | 1971 | 11,04 m. | 6 m. | Bogiefladvogn til transport af kampvogne. Bogieakselafstand 1,8 m. Bundflade 30,8 m². Tara 19,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Holstebro. Omlitreret 1980 til 473 3 119. |
Det Danske Stålvalseværk A/S
Det Danske Stålvalseværk i Frederiksværk kom i drift i 1942 og har gennem tiden haft et utal af lokomotiver i drift på værkets interne spornet. Lokomotiverne blev indkøbt som skrot og anvendtes indtil de ikke kunne mere, hvorefter de blev omsmeltet i værkets store ovne.
Læs mere