Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
DDSF - De Danske Spritfabrikker A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted København. Se også DDSF før 1966 og DDSF efter 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
070 1 591 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503591. Tankvogn. 80 km/t. 13.000 liter. Tara 9,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Randers. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol. Udrangeret 1976. |
070 1 592 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503592. Tankvogn. 80 km/t. 13.000 liter. Tara 9,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Randers. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol. Udrangeret 1976. |
070 1 593 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503593. Tankvogn. 80 km/t. 13.000 liter. Tara 9,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Randers. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol. Udrangeret 1976. |
070 1 594 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503594. Tankvogn. 80 km/t. 13.000 liter. Tara 9,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Randers. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol. Udrangeret 1976. |
070 1 595 | Scandia | 1947 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503595. Tankvogn. 80 km/t. 13.000 liter. Tara 9,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Randers. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit, 99% absolut alkohol og 25% ammoniakvand. Udrangeret 1976. |
070 1 596 | Scandia | 1947 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503596. Tankvogn. 80 km/t. 13.000 liter. Tara 9,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Randers. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol. Udrangeret 1976. |
070 1 597 | Scandia | 1946 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503597. Tankvogn. 80 km/t. 13.000 liter. Tara 9,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Slagelse. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol. Udrangeret 1976. |
070 1 598 | Scandia | 1946 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503598. Tankvogn. 80 km/t. 13.000 liter. Tara 9,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Slagelse. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol. Udrangeret 1976. |
070 1 599 | Scandia | 1946 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503599. Tankvogn. 80 km/t. 13.000 liter. Tara 9,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol (1974), ethylalkohol (1977). Omlitreret 1980 til 700 1 599. |
070 1 600 | Scandia | 1946 | 8,63 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503600. Tankvogn. 80 km/t. 13.000 liter. Tara 9,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol (1974), ethylalkohol (1977). Omlitreret 1980 til 700 1 600. |
070 1 609 | Uerdingen | 1940 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503609. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,9 tons (1974), 12,2 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol (1974), ethylalkohol (1977). Omlitreret 1980 til 700 1 609. |
070 1 610 | Heidelberg | 1941 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503610. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol (1974), ethylalkohol (1977). Omlitreret 1980 til 700 1 610. |
070 1 611 | Westwaggon | 1940 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503611. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 12 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol (1974), ethylalkohol (1977). Omlitreret 1980 til 700 1 611. |
070 1 612 | Linke-Hofmann | 1939 | 8,8 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503612. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,7 tons (1974), 12,4 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol (1974), ethylalkohol (1977). Omlitreret 1980 til 700 1 612. |
070 1 615 | Scandia | 1964 | 8,96 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503615. Tankvogn. 80 km/t. 23.000 liter. Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol (1974), ethylalkohol (1977). Omlitreret 1980 til 720 3 615. |
070 1 616 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Købt 1965 fra DDSF ZE 503236. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 10,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol (1974), ethylalkohol (1977).Omlitreret 1980 til 700 1 616. |
070 1 617 | Scandia | 1949 | 8,63 m. | 5 m. | Købt 1965 fra Gulf Oil ZE 503240. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 12,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol (1974), ethylalkohol (1977). Omlitreret 1980 til 700 1 617. |
072 2 613 | Scandia | 1956 | 8,64 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503613. Tankvogn. 80 km/t. 16.800 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol (1974), ethylalkohol (1977). Omlitreret 1980 til 730 0 613. |
072 2 614 | Scandia | 1956 | 8,64 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503614. Tankvogn. 80 km/t. 16.800 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb. I vognen må befordres: Melasse, akvavit, 96% råsprit og 99% absolut alkohol (1974), ethylalkohol (1977). Omlitreret 1980 til 730 0 614. |
081 5 905 | Scandia | 1949 | 9,29 m. | 6 m. | Omlitreret 1966 fra ZB 99705. Gråhvid gærvogn. Solgt 1967 til OHJ IB 375. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Jernbanebøger
Østbanen 1879-2004. Pris 330 kr.
Læs mere