Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
Århus Oliefabrik A/S
(Retur til oversigt)
Se også Århus Oliefabrik før 1966 og Århus Oliefabrik efter 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
070 1 671 | Scandia | 1933 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503671. Ombygget 1972 med ny undervogn til 0722671. |
070 1 672 | Scandia | 1933 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503672. Ombygget 1972 med undervogn fra Gklms 1388346 til 0722672. Ejes af DJK. |
070 1 673 | Scandia | 1934 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503673. Udrangeret 1967. |
070 1 674 | Breslau | 1909 | 8,89 m. | 4,26 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503674. Udrangeret 1970. |
070 1 675 | Breslau | 8,89 m. | 4,26 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503675. Udrangeret 1970. | |
070 1 676 | Scandia | 1934 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503676. Ombygget 1971 med ny undervogn til 0722676. |
070 1 677 | Scandia | 1937 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503677. Ombygget 1972 med ny undervogn til 0722677. |
070 1 678 | Scandia | 1937 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503678. Ombygget 1972 med ny undervogn til 0722678. |
070 1 679 | Scandia | 1937 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503679. Ombygget 1972 med ny undervogn til 0722679. |
070 1 680 | Scandia | 1938 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503680. Udrangeret 1969. |
070 1 681 | Scandia | 1938 | 8,46 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503681. Ombygget 1971 med ny undervogn til 0722681. |
070 1 682 | Scandia | 1953 | 8,53 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503682. Ombygget før 1973 til 0722682. |
070 1 683 | Scandia | 1953 | 8,53 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503683. Ombygget før 1973 til 0722683. |
070 1 684 | Chr. Olsson | 1955 | 9,14 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503684. Ombygget før 1973 til 0722684. |
070 1 685 | Chr. Olsson | 1955 | 9,14 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503685. Ombygget før 1973 til 0722685. |
070 1 686 | Scandia | 1957 | 8,64 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503686. Ombygget før 1973 til 0722686. |
070 1 687 | Scandia | 1957 | 8,64 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503687. Ombygget før 1973 til 0722687. |
070 1 688 | Scandia | 1957 | 8,64 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503688. Ombygget før 1973 til 0722688. |
070 1 689 | Kaminski | 1957 | 8,74 m. | 4,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503689. Ombygget før 1973 til 0722689. |
070 1 690 | Chr. Olsson | 1958 | 9,14 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503690. Ombygget før 1973 til 0722690. |
070 1 691 | Chr. Olsson | 1958 | 9,14 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503691. Ombygget før 1973 til 0722691. |
070 1 692 | Chr. Olsson | 1958 | 9,14 m. | 5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503692. Ombygget før 1973 til 0722692. |
070 1 693 | Chr. Olsson | 1961 | 9,44 m. | 5,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503693. Ombygget før 1973 til 0722693. |
070 1 694 | Chr. Olsson | 1961 | 9,44 m. | 5,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503694. Ombygget før 1973 til 0722694. |
070 1 695 | Chr. Olsson | 1963 | 9,44 m. | 5,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503695. Ombygget før 1973 til 0782695. |
070 1 696 | Chr. Olsson | 1963 | 9,44 m. | 5,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503696. Ombygget før 1973 til 0782696. |
070 1 697 | Chr. Olsson | 1963 | 9,44 m. | 5,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503697. Ombygget før 1973 til 0782697. |
070 1 698 | Chr. Olsson | 1963 | 9,44 m. | 5,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503698. Ombygget før 1973 til 0782698. |
070 1 699 | Chr. Olsson | 1963 | 9,44 m. | 5,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503699. Ombygget før 1973 til 0722699. |
070 1 700 | Chr. Olsson | 1963 | 9,44 m. | 5,5 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503700. Ombygget før 1973 til 0722700. |
072 2 671 | Scandia | 1944 | 9,26 m. | 6 m. | Bygget 1972 med undervogn fra Gklms 138 8 137 og tank fra 0701671. Tankvogn. 100 km/t. 19.200 liter. Tara 12,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), natronlud (1977). Omlitreret 1980 til 734 5 671. |
072 2 672 | Scandia | 1944 | 9,26 m. | 6 m. | Bygget 1972 med undervogn fra Gklms 138 8 346 og tank fra 0701672. Tankvogn. 100 km/t. 19.200 liter. Tara 12,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), natronlud (1977). Omlitreret 1980 til 734 5 672. 1986 til DJK. Renoveret 2022 som 072 2 672. Ryomgård 2022-24. |
072 2 676 | Scandia | 1944 | 9,26 m. | 6 m. | Bygget 1971 med undervogn fra Gklms 138 8 394 og tank fra 0701676. Tankvogn. 100 km/t. 19.200 liter. Tara 12,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), natronlud (1977). Omlitreret 1980 til 734 5 676. |
072 2 677 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Bygget 1972 med undervogn fra Gklms 138 8 797 og tank fra 0701677. Tankvogn. 100 km/t. 19.200 liter. Tara 14,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 734 5 677. |
072 2 678 | Scandia | 1944 | 9,26 m. | 6 m. | Bygget 1972 med undervogn fra Gklms 138 8 136 og tank fra 0701678. Tankvogn. 100 km/t. 19.200 liter. Tara 13,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 734 5 678. |
072 2 679 | Scandia | 1942 | 9,26 m. | 6 m. | Bygget 1972 med undervogn fra Gklms 138 8 095 og tank fra 0701679. Tankvogn. 100 km/t. 19.200 liter. Tara 13,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 734 5 679. |
072 2 681 | Scandia | 1944 | 9,26 m. | 6 m. | Bygget 1971 med undervogn fra Gklms 138 8 587 og tank fra 0701681. Tankvogn. 100 km/t. 19.200 liter. Tara 14,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 734 5 681. |
072 2 682 | Scandia | 1953 | 8,53 m. | 5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701682. Tankvogn. 100 km/t. 19.200 liter. Tara 13,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 734 5 682. |
072 2 683 | Scandia | 1953 | 8,53 m. | 5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701683. Tankvogn. 100 km/t. 19.200 liter. Tara 13,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 734 5 683. |
072 2 684 | Chr. Olsson | 1955 | 9,14 m. | 5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701684. Tankvogn. 100 km/t. 23.000 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 737 0 684. |
072 2 685 | Chr. Olsson | 1955 | 9,14 m. | 5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701685. Tankvogn. 100 km/t. 18.000 liter. Tara 10,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 737 0 685. |
072 2 686 | Scandia | 1957 | 8,64 m. | 5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701686. Tankvogn. 100 km/t. 23.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 744 5 686. |
072 2 687 | Scandia | 1957 | 8,64 m. | 5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701687. Tankvogn. 100 km/t. 23.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 744 5 687. |
072 2 688 | Scandia | 1957 | 8,64 m. | 5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701688. Tankvogn. 100 km/t. 23.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 744 5 688. |
072 2 689 | Kaminski | 1957 | 8,74 m. | 4,5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701689. Tankvogn. 100 km/t. 20.000 liter. Tara 13,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning (1977). Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 744 5 689. |
072 2 690 | Chr. Olsson | 1958 | 9,14 m. | 5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701690. Tankvogn. 100 km/t. 25.300 liter. Tara 13,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 737 0 690. |
072 2 691 | Chr. Olsson | 1958 | 9,14 m. | 5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701691. Tankvogn. 100 km/t. 25.300 liter. Tara 14 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 737 0 691. |
072 2 692 | Chr. Olsson | 1958 | 9,14 m. | 5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701692. Tankvogn. 100 km/t. 25.300 liter. Tara 13,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 737 0 692. |
072 2 693 | Chr. Olsson | 1961 | 9,44 m. | 5,5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701693. Tankvogn. 100 km/t. 25.300 liter. Tara 13,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 739 0 693. |
072 2 694 | Chr. Olsson | 1961 | 9,44 m. | 5,5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701694. Tankvogn. 100 km/t. 25.300 liter. Tara 13,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 737 0 694. |
072 2 699 | Chr. Olsson | 1964 | 9,44 m. | 5,5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701699. Tankvogn. 100 km/t. 25.300 liter. Tara 13,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud. Omlitreret 1980 til 737 0 699. |
072 2 700 | Chr. Olsson | 1964 | 9,44 m. | 5,5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701700. Tankvogn. 100 km/t. 25.300 liter. Tara 13,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud. Omlitreret 1980 til 737 0 700. |
078 5 695 | Chr. Olsson | 1963 | 9,44 m. | 5,5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701695. Tankvogn. 100 km/t. 25.300 liter. Tara 13,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 739 7 695. |
078 5 696 | Chr. Olsson | 1963 | 9,44 m. | 5,5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701696. Tankvogn. 100 km/t. 25.300 liter. Tara 13,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud (1974), animalske og vegetabilske olier (1977). Omlitreret 1980 til 739 7 696. |
078 5 697 | Chr. Olsson | 1963 | 9,44 m. | 5,5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701697. Tankvogn. 100 km/t. 25.300 liter. Tara 13,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud. Omlitreret 1980 til 739 7 697. |
078 5 698 | Chr. Olsson | 1963 | 9,44 m. | 5,5 m. | Ombygget før 1973 fra 0701698. Tankvogn. 100 km/t. 25.300 liter. Tara 13,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Vegetabilske og animalske olier, acetone, melasse, glycerin og natronlud. Omlitreret 1980 til 739 7 698. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Godstrafik pr jernbane i 1990
I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.
Læs mere