Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
Phønix A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted Vejen. Se også Phønix før 1966 og Phønix efter 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
070 1 126 | 8,8 m. | 4 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503126. Udrangeret 1968. | ||
070 1 127 | 8,8 m. | 4 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503127. 15.000 liter. Last 16,8 tons. Tara 11,6 tons. Trykluftledning. Solgt 1968 til OHJ 127. | ||
070 1 128 | EVA | 1908 | 8,84 m. | 4 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503128. 15.000 liter. Last 12,2 tons. Trykluftledning. Solgt 1968 til OHJ 128. |
070 1 129 | Ammendorf | 1916 | 8,8 m. | 4 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503129. 17.500 liter. Last 15,7 tons. Tara 13,3 tons. Trykluftledning. Solgt 1968 til OHJ 129. |
092 0 100 | Scandia | 1949 | 9,26 m. | 6 m. | Lejet 1971 fra DSB Ucs 910 6 018. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 018. |
092 0 101 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Lejet 1971 fra DSB Ucs 910 6 019. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 019. |
092 0 102 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Lejet 1971 fra DSB Ucs 910 6 034. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 034. |
092 0 103 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Lejet 1971 fra DSB Ucs 910 6 036. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 036. |
092 0 104 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Lejet 1972 fra DSB Ucs 910 6 020. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 020. |
092 0 105 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Lejet 1972 fra DSB Ucs 910 6 037. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 037. |
092 0 106 | Scandia | 1949 | 9,26 m. | 6 m. | Lejet 1973 fra DSB Ucs 910 6 008. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons (1974), 12,8 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 008. |
092 0 107 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Lejet 1974 fra DSB Ucs 910 6 047. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 047. |
092 0 108 | Scandia | 1949 | 9,26 m. | 6 m. | Lejet 1975 fra DSB Ucs 910 6 049. 100 km/t. Rumindhold 2x15 m3. Tara 12,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Vejen. I vognen må befordres: Skifergranulat og talkum. Omlitreret 1980 til 910 6 049. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet