Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
FAF - Fyens Andels Foderstofforretning
(Retur til oversigt)
Se også FAF efter 1980.(Retur til oversigt)
Se også DSB Hks-x.
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
022 1 200 | Scandia | 1944 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1978 fra DSB Hks-x 215 0 900. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 21,3 m². Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Svendborg. I vognen må befordres: Foderstoffer og kunstgødning. Omlitreret 1980 til 222 5 200. |
022 1 201 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1978 fra DSB Hks-x 215 0 901. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 21,3 m². Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Svendborg. I vognen må befordres: Foderstoffer og kunstgødning. Omlitreret 1980 til 222 5 201. |
022 1 202 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1978 fra DSB Hks-x 215 0 902. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 21,3 m². Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Svendborg. I vognen må befordres: Foderstoffer og kunstgødning. Omlitreret 1980 til 222 5 202. |
022 1 203 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1978 fra DSB Hks-x 215 0 903. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Svendborg. I vognen må befordres: Foderstoffer og kunstgødning. Omlitreret 1980 til 222 5 203. |
022 1 204 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1978 fra fra DSB Hks-x 215 0 904. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 21,3 m². Tara 10,6 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Svendborg. I vognen må befordres: Foderstoffer og kunstgødning. Omlitreret 1980 til 222 5 204. |
022 1 205 | Scandia | 1945 | 9,26 m. | 6 m. | Omlitreret 1978 fra fra DSB Hks-x 215 0 905. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 21,3 m². Tara 11,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Svendborg. I vognen må befordres: Foderstoffer og kunstgødning. Omlitreret 1980 til 222 5 205. |
111 7 027 | Scandia | 1918 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn 16. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 7 027. Skruebremse. Trykluftbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 10,2 tons. Udrangeret 1975. |
111 7 038 | Scandia | 1920 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn 19. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 7 038. Skruebremse. Trykluftbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9,8 tons. Udrangeret 1975. |
111 7 046 | Scandia | 1918 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn 23. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 7 046. Skruebremse. Trykluftbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9,9 tons. Udrangeret 1975. |
111 7 057 | Scandia | 1919 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn 15. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 7 057. Skruebremse. Trykluftbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 10,2 tons. Udrangeret 1975. |
111 7 090 | Scandia | 1918 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn 33 (I). Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 7 090. Skruebremse. Trykluftbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9,9 tons. Udrangeret 1975. |
111 7 252 | Scandia | 1922 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn 4 (II). Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 7 252. Skruebremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9,9 tons. Udrangeret 1973. |
111 7 295 | Scandia | 1922 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn 13. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 7 295. Skruebremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9,8 tons. Udrangeret 1975. |
111 7 344 | Scandia | 1926 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn A. Købt 1970 fra DSB Gklm 111 7 344 og ombygget af FAF. . Forsynet med tagluger og 3 indvendige siloer for transport af foderpiller. Rangerskruebremse. Kun til transporter til og fra Ærø. Udrangeret 1976. |
111 7 360 | Scandia | 1926 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn B. Købt 1970 fra DSB Gklm 111 7 360 og ombygget af FAF. Forsynet med tagluger og 3 indvendige siloer for transport af foderpiller. Rangerskruebremse. Kun til transporter til og fra Ærø. Udrangeret 1975. |
111 7 420 | Scandia | 1926 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn 25. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 7 420. Skruebremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9,7 tons. Udrangeret 1975. |
111 7 454 | Scandia | 1927 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn 12. Lejet 1971 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 7 454. Skruebremse. Bundflade 18,8 m². Tara 10,1 tons. Udrangeret 1975. |
111 7 502 | Scandia | 1922 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn 11. Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 7 502. Skruebremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9,6 tons. Udrangeret 1975. |
111 7 506 | Scandia | 1922 | 8,64 m. | 4,5 m. | Vogn 10. Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 7 506. Skruebremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9,7 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 004 | Scandia | 1922 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 2. Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 004. Håndbremse. Trykluftbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9,6 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 036 | Scandia | 1922 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 6. Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 036. Håndbremse. Trykluftbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9,8 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 148 | Scandia | 1920 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 1. Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 148. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 8,9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 178 | Scandia | 1919 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 3 (II). Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 178. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9 tons. Udrangeret 1974. |
111 8 179 | Scandia | 1920 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 14. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 179. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 10 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 195 | Scandia | 1919 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 9. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 195. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 8,8 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 201 | Scandia | 1923 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 8. Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 201. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 8,8 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 209 | Scandia | 1919 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 30. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 209. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 248 | Scandia | 1920 | 8,23 m. | 4,5 m. | Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 248. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9 tons. Udrangeret 1973. |
111 8 305 | Scandia | 1920 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 3 (I). Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 305. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 8,9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 319 | Scandia | 1920 | 8,23 m. | 4,5 m. | Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 319. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9 tons. Udrangeret 1972. |
111 8 454 | Scandia | 1920 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 22. Købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 454. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 455 | Scandia | 1920 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 24. Købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 455. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 8,7 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 462 | Scandia | 1917 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 32 (I). Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 462. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 8,9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 465 | Scandia | 1920 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 26 (fra 1972 vogn 31). Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 465. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 8,8 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 468 | Scandia | 1923 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 29. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 468. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 487 | Scandia | 1920 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 20. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 487. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 8,9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 531 | Scandia | 1922 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 17. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 531. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 542 | Scandia | 1922 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 5. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 542. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 8,9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 557 | Scandia | 1917 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 31 (før 1972 vogn 26). Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 557. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 8,9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 606 | Scandia | 1921 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 21. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 606. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 681 | Scandia | 1921 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 18. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 681. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 8,9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 708 | Scandia | 1917 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 7. Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 708. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 770 | Scandia | 1917 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 28. Lejet 1967 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 770. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9,1 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 776 | Scandia | 1917 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 4 (I). Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 776. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 8,9 tons. Udrangeret 1975. |
111 8 783 | Scandia | 1920 | 8,23 m. | 4,5 m. | Vogn 27. Lejet 1968 og købt 1972 fra DSB Gklm 111 8 783. Håndbremse. Bundflade 18,8 m². Tara 9 tons. Udrangeret 1975. |
139 9 116 | Scandia | 1945 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 51. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 116. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,9 tons. Ombygget 1975 med en presenningvæg. Solgt 1976 til FAF og ombygget til Hks-x 215 0 905. |
139 9 117 | Scandia | 1945 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 36. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 117. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,9 tons. Udrangeret 1977. |
139 9 133 | Scandia | 1944 | 9,26 m. | 6 m. | Intet FAF-nummer. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 133. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,9 tons. Ombygget 1974 med en presenningvæg. Omlitreret 1976 til Hks-x 215 0 900. |
139 9 148 | Scandia | 1944 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 35. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 148. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,9 tons. Ombygget 1976 til FAF A. |
139 9 186 | Scandia | 1944 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 48. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 186. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,9 tons. Udrangeret 1977. |
139 9 205 | Scandia | 1945 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 39. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 205. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,9 tons. Ombygget 1976 til FAF B. |
139 9 226 | Scandia | 1946 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 37. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 226. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,9 tons. Udrangeret 1977. |
139 9 300 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 38. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 300. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Ombygget 1976 til Hks-x 215 0 901. |
139 9 344 | Scandia | 1940 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 34. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 344. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Udrangeret 1978. |
139 9 356 | Scandia | 1940 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 33 (II). Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 356. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Udrangeret 1978. |
139 9 390 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 41. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 390. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Ombygget 1976 til Hks-x 215 0 904. |
139 9 453 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 40. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 453. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Udrangeret 1977. |
139 9 462 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 47. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 462. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Udrangeret 1978. |
139 9 466 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 43. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 466. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Ombygget 1976 til Hks-x 215 0 902. |
139 9 491 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 50. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 491. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Udrangeret 1977. |
139 9 538 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 32 (II). Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 538. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Udrangeret 1978. |
139 9 544 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 46. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 544. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Ombygget 1978 til silovogn for transport af foderpiller. Udrangeret 1980. |
139 9 549 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 42. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 549. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Udrangeret 1978. |
139 9 591 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 44. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 591. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Ombygget 1976 til Hks-x 215 0 903. |
139 9 613 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 45. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 613. Trykluftbremse. Håndbremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,7 tons. Ombygget 1977 til silovogn for transport af foderpiller. Ombygget 1980 til FAF C. |
139 9 856 | Scandia | 1947 | 9,26 m. | 6 m. | Vogn 49. Lejet 1972 fra DSB Gkms 139 9 856. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Bundflade 21,3 m². Tara 10,9 tons. Udrangeret 1978. |
A | Scandia | 1944 | 9,26 m. | 6 m. | Ombygget 1976 fra FAF 139 9 148. Tagluger og bundtømning for transport af foderpiller. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Udrangeret ca 1987. |
B | Scandia | 1945 | 9,26 m. | 6 m. | Ombygget 1976 fra FAF 139 9 205. Tagluger og bundtømning for transport af foderpiller. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Udrangeret ca 1987. |
C | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Ombygget 1980 fra FAF 139 9 613. Tagluger og bundtømning for transport af foderpiller. Trykluftbremse. Håndbremse. Udrangeret ca 1987. |
D | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Ombygget 1980 fra DSB 941 3 310. Tagluger og bundtømning for transport af foderpiller. Trykluftbremse. Håndbremse. Udrangeret ca 1987. |
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge