Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Kalundborg Olieraffinaderi A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted Kalundborg. Se også Kalundborg Olieraffinaderi efter 1966.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
ZE 502551 | 8,75 m. | 4,2 m. | Tankvogn. Købt 1939 fra H.C.Frost ZE 502551. 19200 liter, fra 1950 17300 liter. Last 13 tons, 13,6 tons (1961). Tara 13,5 tons, fra 1950 12 tons. Skruebremse i bremsehus (fjernet 1948). Trykluftbremse. I vognen må befordres: Asfalt og Brændselsolie i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Sort. Hjemsted Kalundborg. Udrangeret 1969/70. | ||
ZE 502552 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 24000 liter. Last 22,8 tons (1952), 23,9 tons (1961). Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Asfalt og brændselsolie i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Sort. Hjemsted Kalundborg. Omlitreret 1966 til 0700552. |
ZE 502553 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 24000 liter. Last 22,8 tons (1952), 23,8 tons (1961). Tara 11,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Asfalt og brændselsolie i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Sort. Hjemsted Kalundborg. Omlitreret 1966 til 0700553. |
ZE 502554 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 24000 liter. Last 22,8 tons (1952), 23,9 tons (1961). Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Asfalt og brændselsolie i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Sort. Hjemsted Kalundborg. Omlitreret 1966 til 0700554. |
ZE 502555 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 24000 liter. Last 22,8 tons (1952), 23,9 tons (1961). Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Asfalt og brændselsolie i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Sort. Hjemsted Kalundborg. Omlitreret 1966 til 0700555. |
ZE 502556 | Tatra | 1948 | 8,8 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 24000 liter. Last 22,8 tons (1952), 23,9 tons (1961). Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Asfalt og brændselsolie i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Sort. Hjemsted Kalundborg. Omlitreret 1966 til 0700556. |
Jærnbanen gennem 100 aar
Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.
Læs mereJernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet