Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966

Dänische Forellen IG
(Retur til oversigt)
Hjemsted Ejstrupholm. Fra 1954 Dänishe Forellen Produzenten. Dambrug.

Nummer Fabrikat År Noter
ZF 500101Scandia1940Fisketransportvogn. Ombygget 1952 fra DSB IA 19181. Last 13,3 tons fra 1954. Tara 15,6 tons, fra 1954 16,5 tons. Bundflade 21,3 m². 4 vandkar. I vognen må befordres: Levende fisk. Hjemsted Hobro fra 1957. 1957 retur til DSB IAL 19181.
ZF 500102
KaminskiFisketransportvogn. Købt 1954 fra DB 564 872 P. Last 15 tons. Tara 14,8 tons, 17,6 tons (1961). Bundflade 29,6 m². Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 iltflasker. 4 kar i alt 13500 liter vand. I vognen må befordres: Levende fisk. Hjemsted Brande, fra 1957 Hobro. Til Amagerbanen 1965 for oph.
ZF 500103
Scandia1957Fisketransportvogn. Last 15 tons. Tara 16,7 tons, 17,8 tons (1961). Bundflade 25,2 m². Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 iltflasker. 4 kar i alt 13800 liter vand. I vognen må befordres: Levende fisk. Hjemsted Hobro. Solgt 1966 til DSB Gs 120 1 880.
ZF 500104
Scandia1958Fisketransportvogn. Last 15 tons. Tara 17,1 tons, 18,9 tons (1961). Bundflade 25,2 m². Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. 20 iltflasker. 6 kar i alt 15000 liter vand. I vognen må befordres: Levende fisk. Hjemsted Hobro. Solgt 1966 til DSB Gs 120 1 881.
Svenska-lok
Veterantog kalender
De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak