Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Dansk Andels Ørredeksport
(Retur til oversigt)
Hjemsted Kolding. Dambrug. Før 1941 P. Christensen.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
ZF 500011 | Wismar | 1926 | 11,65 m. | 5 m. | Fisketransportvogn. 1941 fra P. Christensen ZF 500011. Last 12,3 tons, fra 1950 13,5 tons, fra 1954 14,3 tons, fra 1958 15 tons. Tara 17,2 tons (uden vand), fra 1954 18,3 tons, fra 1958 17,9 tons. Bundflade 26 m². Skruebremse i bremsehus (fjernet 1954). Trykluftbremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 Stk. Jernflasker med Ilt og Iltningsapparat. 4 kar i alt 13800 liter vand. I vognen må befordres: Levende fisk. Vognen er påmalet firmaets navn. Hjemsted Kolding, senere Lunderskov. Solgt 1963 til Stålvalseværket. |
ZF 500071 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Fisketransportvogn. Ombygget 1942 af Cvk Ar fra DSB IA 19210. Last 13 tons, fra 1954 13,3 tons. Tara 16,5 tons (uden vand), fra 1951 14,9 tons. Bundflade 21,3 m². Trykluftbremse. Håndbremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 Stk. Jernflasker med Ilt og Iltningsapparat. 4 vandkar. Soveplads for 1 person. I vognen må befordres: Levende fisk. Vognen er påmalet firmaets navn. Hjemsted Lunderskov. Retur 1960 til DSB IAL 19210. |
ZF 500072 | München | 1941 | 9,1 m. | 6 m. | Fisketransportvogn. Købt 1946 fra "Kommisionarius for konfiskeret materiel i Danmark". Ex. DR 519 406 P type Oppeln (Gmhs 30). Last 13,5 tons. Tara 15,8 tons (uden vand). Bundflade 21,2 m². Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 Stk. Jernflasker med ilt og iltningsapparat. 4 kar i alt 12800 liter vand. I vognen må befordres: Levende fisk. Vognen er påmalet firmaets navn. Hjemsted Lunderskov. Ombygget 1959. Udrangeret 1967. |
ZF 500073 | Scandia | 1941 | 9,26 m. | 6 m. | Fisketransportvogn. Ombygget 1947 fra IA 19421. Last 13 tons. Tara 14,9 tons, 16,3 tons (1961). Trykluftbremse. Håndbremse. Varmeledning. 20 Stk. Jernflasker med Ilt og Iltningsapparat. 4 kar i alt 12100 liter vand. I vognen må befordres: Levende fisk. Vognen er påmalet firmaets navn. Hjemsted Lunderskov. Retur 1962 til DSB IAL 19421. |
ZF 500074 | Scandia | 1948 | 9,26 m. | 6 m. | Fisketransportvogn. Last 13 tons. Tara 15,2 tons, 15,9 tons (1961). Bundflade 21,3 m². Trykluftbremse. Rangerskruebremse på høj platform. Varmeledning. 20 iltflasker. 4 kar i alt 12800 liter vand. I vognen må befordres: Levende fisk. Vognen er påmalet firmaets navn. Hjemsted Lunderskov. Solgt 1964 til DB 579 158 P. |
ZF 500075 | Scandia | 1953 | 9 m. | 4,85 m. | Hvid fisketransportvogn. Bundflade 20,8 m². Last 13,2 tons. Tara 15,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 jernflasker med ilt. 4 kar i alt 12000 liter vand. Flaskegasanlæg til opvarmning. I vognen må befordres: Levende fisk. Vognen er påmalet firmaets navn. Hjemsted Lunderskov. Solgt 1963 til Stålvalseværket. |
ZF 500076 | Kaminski | 12,2 m. | 7 m. | Hvid fisketransportvogn. Købt 1955 fra DB 564 974 P. Bundflade 29 m². Last 15 tons. Tara 17,9 tons, 18,8 tons (1961). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 iltflasker. 4 kar i alt 13500 liter vand. I vognen må befordres: Levende fisk. Vognen er påmalet firmaets navn. Hjemsted Lunderskov. Solgt 1963 til Brdr. Nissen Jøker ZF 500022. | |
ZF 500077 | Scandia | 1956 | 10,58 m. | 5,7 m. | Hvid fisketransportvogn. Last 15 tons. Tara 17,2 tons, 19,8 tons (1961). Bundflade 25,2 m². Trykluftbremse. Rangerskruebremse på høj platform. Nødbremse. Varmeledning. 20 iltflasker. 6 kar i alt 13920 liter vand. I vognen må befordres: Levende fisk. Vognen er påmalet firmaets navn. Hjemsted Lunderskov. Solgt 1963 til Stålvalseværket. |
ZF 500078 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Hvid fisketransportvogn. Lejet 1961-62 fra DSB IAL 19536. Last 12 tons. Tara 15,6 tons. Bundflade 21,3 m². Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 iltflasker. 4 kar i alt 11700 liter vand. I vognen må befordres: Levende fisk. Vognen er påmalet firmaets navn. Hjemsted Lunderskov. |
ZF 500079 | Scandia | 1950 | 9,26 m. | 6 m. | Hvid fisketransportvogn. Lejet 1961-62 fra DSB IAL 19540. Last 12 tons. Tara 15 tons. Bundflade 21,3 m². Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 iltflasker. 4 kar i alt 11700 liter vand. I vognen må befordres: Levende fisk. Vognen er påmalet firmaets navn. Hjemsted Lunderskov. |
ZF 500141 | Scandia | 1946 | 9,26 m. | 6 m. | Hvid fisketransportvogn. Lejet 1961-62 fra DSB IAR 21264. Last 12 tons. Tara 15,8 tons. Bundflade 21,3 m². Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 iltflasker. 4 kar i alt 12000 liter vand. I vognen må befordres: Levende fisk. Vognen er påmalet firmaets navn. Hjemsted Lunderskov. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
DSB trafikinformation
Sene aftener med ændringer for to regionaltog mellem Odense og Fredericia
Aftener og nætter med ændringer mellem København H og Ringsted/Næstved/Nykøbing F
Aftener og nætter med ændringer mellem Kalundborg, Holbæk og København H/Østerport
Aftener med Togbus mellem Køge og Næstved, samt S-tog mellem København H og Køge