Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966

P. Holm Nyland
(Retur til oversigt)
Hjemsted Vejle. Dambrug. Se også P. Holm Nyland efter 1966.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
ZF 500040
Wegmann19209,61 m.5 m.Købt 1933 fra DR Stuttgart 513 626 P. Fisketransportvogn. Last 11,6 tons. Tara 18 tons (uden vand), fra 1950 16,2 tons, fra 1954 17,2 tons. Bundflade 21 m². Skruebremse i bremsehus (fjernet 1954). 4 vandkar á 2505 liter. 20 iltflasker. Trykluftbremse. Vacuumledning. Varmeledning. Nødbremse. I vognen må befordres: Levende Fisk i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Vejle H. Udrangeret og oph. 1959.
ZF 500041Scandia19228,64 m.4,5 m.Ombygget 1929 af Cvk Ar fra DSB QRB 36307 til Fisketransportvogn. Last 10,5 tons (fra 1938). Tara 14,2 tons (uden vand), fra 1952 14,7 tons. Bundflade 19 m². Skruebremse i bremsehus (fjernet 1952). Trykluftbremse. Varmeledning. Vacuumledning. 2 vandkar á 3000 liter og 2 vandkar á 2000 liter. 24 iltflasker. I vognen må befordres: Levende Fisk i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Vejle. Cylinderpuffere fra 1933. Retur 1955 til DSB QRB 36307.
ZF 500042
Scandia19228,64 m.4,5 m.Ombygget 1930 af Cvk Ar fra DSB QRB 36335 til Fisketransportvogn. Last 10,5 tons (fra 1938). Tara 14,2 tons (uden vand). Bundflade 19 m². Skruebremse i bremsehus. Trykluftbremse. Varmeledning. Vacuumledning. 2 vandkar á 2500 liter og 2 vandkar á 2000 liter. 20 iltflasker. I vognen må befordres: Levende Fisk i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Vejle. Cylinderpuffere fra 1933. Retur 1945 til DSB QRB 36335.
ZF 500043
Scandia194510,16 m.6 m.Fisketransportvogn. I drift 4/4-46. Last 13,5 tons, fra 1954 13,2 tons. Tara 15,4 tons (uden vand), fra 1954 16,5 tons. Bundflade 23,8 m². Skruebremse. Trykluftbremse. Varmeledning. 20 iltflasker. 4 Vandkar, fra 1954 6 vandkar i alt 12000 liter vand. I vognen må befordres: Levende Fisk i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Vejle. Solgt 1964 til DB 579 456 P (evt. 579 156).
ZF 500044
Scandia19539 m.4,85 m.Hvid fisketransportvogn. Bundflade 20,8 m². Last 13,2 tons, 13,5 tons (1961). Tara 15,8 tons, 16,7 tons (1961). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 jernflasker med ilt. 4 kar i alt 12000 liter vand. Flaskegasanlæg til opvarmning. I vognen må befordres: Levende Fisk i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Vejle. Omlitreret 1966 til 0220044.
ZF 500045
Scandia19509,26 m.6 m.Hvid fisketransportvogn. Ombygget 1954 fra DSB IAL 19545. Bundflade 21,3 m². Last 12 tons. Tara 16,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. 20 jernflasker. 4 kar, 5 kar i alt 12000 liter vand (1961). I vognen må befordres: Levende Fisk i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Vejle. Retur 1962 til DSB IAL 19545.
ZF 500046Kaminski12 m.6 m.Hvid fisketransportvogn. Købt 1956 fra DB 579 116. Bundflade 25 m². Last 13,8 tons. Tara 18,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 jernflasker. 4 kar i alt 12500 liter vand. I vognen må befordres: Levende Fisk i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Vejle. Solgt 1964 til DB 579 157 P.
ZF 500047
Scandia195810,58 m.5,7 m.Fisketransportvogn. I drift 12/3-58. Bundflade 25,2 m². Last 16,5 tons. Tara 17,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse på høj platform. Nødbremse. Varmeledning. 20 iltflasker. 4 kar, 6 kar i alt 15000 liter vand (1961). I vognen må befordres: Levende Fisk i Vognladninger. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Vejle. Solgt 1966 til DSB. Ombygget 1967 til Specialvogn 425. Solgt 1987 til DJK. Randers 2005. Bramming 2008.

Jernbanebøger

Banernes Biler

Banernes Biler. Pris 310 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak