Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024
BP Olie-Kompagniet A/S
(Retur til oversigt)
Benzindivisionen solgt 1985 til Q8. Fra 1987 BP Smøreolie A/S. Prøvestenen. Se også BP Olie før 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
720 3 352 | Gobert | 1948 | 8,33 m. | 4,6 m. | 1980 fra 070 1 352. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983. |
720 3 353 | Gobert | 1948 | 8,33 m. | 4,6 m. | 1980 fra 070 1 353. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 12,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983. |
700 1 354 | Gobert | 1948 | 8,33 m. | 4,6 m. | Omlitreret 1980 fra 070 1 354. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983. |
720 3 355 | Gobert | 1948 | 8,43 m. | 4,6 m. | Omlitreret 1980 fra 070 1 355. Ca. 1980-83 litreret 23 86 724 1 355. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. Fra 1987 smøreolie. Udrangeret 1992. Solgt 19xx til ØSJK. Hårlev 2002-11. Ophugget 2011 af Stena på Køge havn. |
724 1 356 | Gobert | 1948 | 8,33 m. | 4,6 m. | Omlitreret 1980 fra 070 1 356. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983. |
720 3 357 | Gobert | 1948 | 8,3 m. | 4,6 m. | Omlitreret 1980 fra 070 1 357. Ca. 1980-83 litreret 44 86 700 1 357. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1984. |
700 1 358 | Gobert | 1948 | 8,3 m. | 4,6 m. | 1980 fra 070 1 358. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 12,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983. |
720 3 359 | Gobert | 1948 | 8,3 m. | 4,6 m. | Omlitreret 1980 fra 070 1 359. Regimenr. 23 indtil ca. 1983. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. 1987 til BP Kemi 720 3 759. |
720 3 360 | Gobert | 1948 | 8,37 m. | 4,6 m. | Oml. ca. 1983 fra 070 1 360. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 12,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Fra 1987 smøreolie. Udrangeret 1989 og overdraget til Jernbanemuseet. Randers 2005-17. Kasseret 2017. Ophugget 2018 i Randers. |
720 3 361 | Gobert | 1948 | 8,43 m. | 4,6 m. | Omlitreret 1980 fra 070 1 361. Ca. 1980-83 litreret 23 86 724 1 361. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1987. Solgt 1990 til SFVJ. Fåborg 1993-2002. Pejrup 2008. Solgt 2019 til Sydjyllands Veterantog. |
720 3 362 | Gobert | 1948 | 8,3 m. | 4,6 m. | Oml. ca. 1982 fra 070 1 362. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. 1987 til BP Kemi 720 3 762. |
720 3 363 | Gobert | 1948 | 8,43 m. | 4,6 m. | Oml. ca. 1983 fra 070 1 363. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1987. |
720 3 364 | Gobert | 1948 | 8,37 m. | 4,6 m. | Omlitreret 1980 fra 070 1 364. Ca. 1980-83 litreret 23 86 724 1 364. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Fredericia. I vognen må befordres brændbare væsker. Fra 1987 smøreolie. Udrangeret 1991. |
720 3 365 | Gobert | 1948 | 8,3 m. | 4,6 m. | Omlitreret 1980 fra 070 1 365. Regimenr. 23 indtil ca. 1983. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. 1987 til BP Kemi 720 3 765. |
724 1 366 | Gobert | 1948 | 8,3 m. | 4,6 m. | 1980 fra 070 1 366. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983. |
724 1 367 | Gobert | 1948 | 8,33 m. | 4,6 m. | 1980 fra 070 1 367. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Gb, Prøvestenen. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983. |
703 1 368 | Gobert | 1948 | 8,33 m. | 4,6 m. | 1980 fra 070 1 368. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Aalborg. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983. |
700 1 369 | Gobert | 1948 | 8,37 m. | 4,6 m. | Oml. ca. 1982 fra 070 1 369. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 13,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Varmeledning. Hjemsted Østerport. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1987. |
720 3 370 | Gobert | 1948 | 8,43 m. | 4,6 m. | Oml. ca. 1983 fra 070 1 370. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Østerport. I vognen må befordres brændbare væsker. 1987 til BP Kemi 720 3 770. |
720 3 371 | Gobert | 1948 | 8,33 m. | 4,6 m. | 1980 fra 070 1 371. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 20.000 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Østerport. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983. |
700 1 379 | Scandia | 1945 | 8,53 m. | 5 m. | 1980 fra 070 1 379. Aldrig oml. Tankvogn. 80 km/t. 19.200 liter. Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Aalborg. I vognen må befordres brændbare væsker. Udrangeret 1983. Solgt 19xx til ØSJK. Hårlev 2002-11. Ophugget 2011 af Stena på Køge havn. |
DSB trafikinformation
Jernbanebøger
Kalvehavebanen på cykel. Pris 130 kr.
Læs mereJernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest