Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024

Sydjydsk Kartoffelsektion
(Retur til oversigt)
Brørup. Se også Sydjydsk Kartoffelsektion før 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
805 3 100Scandia195610,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 100. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Brørup. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret og ophugget 1987. Vognkasse solgt til privat.
805 3 101Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 101. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Brørup. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret og ophugget 1987. Vognkasse solgt til privat.
805 3 102Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 102. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Brørup. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret og ophugget 1987. Vognkasse solgt til privat.
805 3 103Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 103. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Brørup. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret og ophugget 1987. Vognkasse solgt til privat.
805 3 104Scandia195410,58 m.5,7 m.Omlitreret 1980 fra 081 6 104. Lukket godsvogn. 100 km/t. Bundflade 56,7 m². Tara 12,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Brørup. I vognen må befordres kartofler og kartoffelemballage. Udrangeret og ophugget 1987. Vognkasse solgt til privat.
Svenska-lok

Jernbanebøger

Ib Spang Olsens bedste

Ib Spang Olsens bedste. Pris 220 kr.

Læs mere
Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E

I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak