Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024
Dansk Ammoniakfabrik
(Retur til oversigt)
Nyborg. Se også Dansk Ammoniakfabrik før 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
720 4 008 | Scandia | 1971 | 8,94 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 2 008. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 12,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres ammoniak. Udrangeret 1992. |
740 4 008 | Scandia | 1964 | 10,58 m. | 5,7 m. | Tankvogn. Bygget 1992 på undervogn fra DSB Gs 120 3 905 med tank fra 720 4 008. 24.000 liter. Tara 11,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre ammoniak. Udrangeret 1997. |
700 2 009 | Scandia | 1960 | 9,06 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 2 009. Tankvogn. 80 km/t. 18.000 liter. Tara 11,2 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres ammoniak. Udrangeret 1989. |
720 4 010 | Scandia | 1965 | 8,94 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 2 010. Tankvogn. 80 km/t. 24.000 liter. Tara 12,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres ammoniak. Udrangeret 1994. |
700 2 011 | Scandia | 1960 | 9,06 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 2 011. Tankvogn. 80 km/t. 18.000 liter. Tara 12,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres ammoniak. Udrangeret 1989. |
700 2 012 | Scandia | 1946 | 8,93 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 2 012. Tankvogn. 80 km/t. 17.900 liter. Tara 16,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres ammoniak. Udrangeret 1988. |
700 2 013 | Scandia | 1946 | 8,93 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 2 013. Tankvogn. 80 km/t. 18.000 liter. Tara 16,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres ammoniak. Udrangeret 1988. |
700 2 014 | Scandia | 1949 | 9,4 m. | 5 m. | Omlitreret 1980 fra 070 2 014. Tankvogn. 80 km/t. 19.850 liter. Tara 16,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Nyborg. I vognen må befordres ammoniak. Udrangeret 1988. |
Jernbanen.dk forum
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard
Den europæiske bilindustri er i krise: Sådan bliver danske virksomheder ramt
Direkte togrute truet af lukning: »Det vil hægte hele landsdelen af«
Uppercut til Vestjylland: DSB dumper direkte rute til København
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet