Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
BP Gas A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted Århus. Se også BP Gas før 1966 og BP Gas efter 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
075 1 395 | Wegmann | 1952 | 13,5 m. | 7,8 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503395. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 50.000 liter. Tara 30,8 tons (1974), 31,2 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1979. |
075 1 396 | Chr. Olsson | 1952 | 13,5 m. | 7,8 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503396. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 49.880 liter. Tara 30,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1973. |
075 1 397 | Chr. Olsson | 1951 | 12,7 m. | 7 m. | Omlitreret 1966 fra ZB 503397. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 45.810 liter. Tara 30 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1977. |
075 1 398 | Chr. Olsson | 1951 | 12,7 m. | 7 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503398. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 46.200 liter. Tara 29,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1979. |
075 1 399 | Wismar | 1943 | 14,6 m. | 8,8 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503399. Bogietankvogn. Trykluftbremse. Udrangeret 1970. |
075 1 401 | Chr. Olsson | 1952 | 13,5 m. | 7,8 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503401. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 49.750 liter. Tara 30,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1979. |
075 1 402 | Chr. Olsson | 1952 | 13,7 m. | 7,8 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503402. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 50.000 liter. Tara 30,8 tons (1974), 31,1 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1979. |
075 1 403 | Chr. Olsson | 1952 | 13,5 m. | 7,8 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503403. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 50.000 liter. Tara 30,7 tons (1974), 31 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1979. |
075 1 404 | Chr. Olsson | 1953 | 12,7 m. | 7 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503404. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 46.080 liter. Tara 30,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1977. |
075 1 405 | Chr. Olsson | 1953 | 12,7 m. | 7 m. | Omlitreret 1966 fra ZE 503405. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 45.880 liter. Tara 30,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1979. |
077 1 406 | Brüninghaus | 1962 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.230 liter. Tara 34,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 406 |
077 1 407 | Brüninghaus | 1962 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.600 liter. Tara 34,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 407. |
077 1 408 | Brüninghaus | 1962 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.350 liter. Tara 34,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 408. |
077 1 409 | Brüninghaus | 1962 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.460 liter. Tara 34,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 409. |
077 1 410 | Brüninghaus | 1962 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.300 liter. Tara 34,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 410. |
077 1 411 | Brüninghaus | 1960 | 15,2 m. | 8,2 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 82.500 liter. Tara 33,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 411. |
077 1 412 | Brüninghaus | 1960 | 15,2 m. | 8,2 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 82.500 liter. Tara 34,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 412. |
077 1 413 | Brüninghaus | 1960 | 15,2 m. | 8,2 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 82.460 liter. Tara 33,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 413. |
077 1 414 | Brüninghaus | 1960 | 15,2 m. | 8,2 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 82.230 liter. Tara 33,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 781 5 414. |
077 1 415 | Brüninghaus | 1960 | 15,2 m. | 8,2 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 82.290 liter. Tara 33,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 781 5 415. |
077 1 416 | Brüninghaus | 1962 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.100 liter. Tara 34,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 416. |
077 1 417 | Brüninghaus | 1962 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 83.780 liter. Tara 34,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 417. |
077 1 418 | Brüninghaus | 1962 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 83.750 liter. Tara 35,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 418. |
077 1 419 | Brüninghaus | 1962 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.300 liter. Tara 34,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 419. |
077 1 420 | Brüninghaus | 1961 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.160 liter. Tara 34,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 420. |
077 1 421 | Brüninghaus | 1963 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.690 liter. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 421. |
077 1 422 | Brüninghaus | 1963 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.620 liter. Tara 33,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 422. |
077 1 423 | Brüninghaus | 1963 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.520 liter. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 423. |
077 1 424 | Brüninghaus | 1963 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.750 liter. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 424. |
077 1 425 | Brüninghaus | 1963 | 15,6 m. | 8 m. | Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.660 liter. Tara 33,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 425. |
Asynkronlokomotiver
Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.
Læs mere