Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980

Hjemsted Århus. Se også BP Gas før 1966 og BP Gas efter 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
075 1 395Wegmann195213,5 m.7,8 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503395. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 50.000 liter. Tara 30,8 tons (1974), 31,2 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1979.
075 1 396Chr. Olsson195213,5 m.7,8 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503396. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 49.880 liter. Tara 30,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1973.
075 1 397Chr. Olsson195112,7 m.7 m.Omlitreret 1966 fra ZB 503397. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 45.810 liter. Tara 30 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1977.
075 1 398Chr. Olsson195112,7 m.7 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503398. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 46.200 liter. Tara 29,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1979.
075 1 399Wismar194314,6 m.8,8 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503399. Bogietankvogn. Trykluftbremse. Udrangeret 1970.
075 1 401Chr. Olsson195213,5 m.7,8 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503401. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 49.750 liter. Tara 30,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1979.
075 1 402Chr. Olsson195213,7 m.7,8 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503402. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 50.000 liter. Tara 30,8 tons (1974), 31,1 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1979.
075 1 403Chr. Olsson195213,5 m.7,8 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503403. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 50.000 liter. Tara 30,7 tons (1974), 31 tons (1977). Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1979.
075 1 404Chr. Olsson195312,7 m.7 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503404. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 46.080 liter. Tara 30,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1977.
075 1 405Chr. Olsson195312,7 m.7 m.Omlitreret 1966 fra ZE 503405. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. 45.880 liter. Tara 30,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Udrangeret 1979.
077 1 406Brüninghaus196215,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.230 liter. Tara 34,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 406
077 1 407Brüninghaus196215,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.600 liter. Tara 34,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 407.
077 1 408Brüninghaus196215,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.350 liter. Tara 34,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 408.
077 1 409
Brüninghaus196215,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.460 liter. Tara 34,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 409.
077 1 410Brüninghaus196215,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.300 liter. Tara 34,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 410.
077 1 411Brüninghaus196015,2 m.8,2 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 82.500 liter. Tara 33,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 411.
077 1 412Brüninghaus196015,2 m.8,2 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 82.500 liter. Tara 34,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 412.
077 1 413
Brüninghaus196015,2 m.8,2 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 82.460 liter. Tara 33,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 413.
077 1 414Brüninghaus196015,2 m.8,2 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 82.230 liter. Tara 33,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 781 5 414.
077 1 415Brüninghaus196015,2 m.8,2 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 82.290 liter. Tara 33,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 781 5 415.
077 1 416Brüninghaus196215,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.100 liter. Tara 34,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 416.
077 1 417Brüninghaus196215,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 83.780 liter. Tara 34,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 417.
077 1 418Brüninghaus196215,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 83.750 liter. Tara 35,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 418.
077 1 419Brüninghaus196215,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.300 liter. Tara 34,9 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 419.
077 1 420Brüninghaus196115,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.160 liter. Tara 34,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 420.
077 1 421Brüninghaus196315,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.690 liter. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 421.
077 1 422
Brüninghaus196315,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.620 liter. Tara 33,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 422.
077 1 423Brüninghaus196315,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.520 liter. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 423.
077 1 424Brüninghaus196315,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.750 liter. Tara 33,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 424.
077 1 425Brüninghaus196315,6 m.8 m.Købt 1967 fra DB 580880-899. Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 100 km/t. 84.660 liter. Tara 33,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres: Flydende gas med indtil 16,5 atm. tryk ved 50 grader. Omlitreret 1980 til 791 4 425.
DSB MX 1006
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak